Hrvatske zračne luke su u prvih sedam mjeseci zabilježile 1,1 milijun putnika i putnica što je pad od 82,2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i izravna posljedica ograničenja zbog pandemije koronavirusa, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).
Uz pad prometa putnika i putnica, imale su i veći pad operacija zrakoplova, od 63,6 posto, s nešto više od 26.700 operacija. Promet tereta je s nešto više od 4.400 tona u odnosu na prvih sedam mjeseci prošle godine pao za 33 posto.
Samo u srpnju ove godine na zračnim lukama ukupno je bilo 9.277 operacija zrakoplova što je 53 posto manje nego u istom lanjskom mjeseci, no znatno veći pad od 81,6 posto te su luke u srpnju imale sa svega 364.000 putnika i putnica.
Kao i u lipnju, tako su i u srpnju sve zračne luke i pojedinačno manje putnika i putnica, kojih je najviše bilo na zračnoj luci Split, 169.200 tisuće što je 76,5 posto manje nego u lanjskom srpnju, pokazuju podaci DZS-a.
Zračna luka Zagreb je s nešto više od 77.000 putnika i putnica u srpnju bila u minusu od gotovo 79 posto u odnosu na srpanj 2019., a zračna luka Dubrovnik s 58.000 putnika i putnica je drugi najveći gubitnik među svim lukama, s minusom od čak 88,6 posto. Veći gubitak imala je samo zračna luka Pula, od 90 posto, s 18.4000 putnika i putnica.
Zadarska zračna luka u srpnju je uslužila 31,3 tisuće putnika i putnica ili 78 posto manje nego u lanjskom srpnju, a zračna luka Rijeka je s nešto manje od 7.000 putnika i putnica u minusu od 83,2 posto.
Osječka zračna luka u srpnju je imala 1.355 putnika i putnica ili 75 posto manje, a dvije otočne zračne luke, na Braču, i pristanište u Malom Lošinju su s 1.173 odnosno 295 putnika i putnica zabilježile pad od gotovo 78 odnosno 60 posto.
Među glavnim stranim tržištima, s čijih su zračnih luka u Hrvatsku u srpnju dolazili najviše zrakoplovima su Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Nizozemska, Poljska, Austrija, Švicarska, Danska, Švedska i Belgija. Međutim, sa svih tih tržišta putnika i putnica je očekivano bilo znatno manje nego lani.