Stari 14 godina /

Otkrivamo koji se automobili najviše, a koji najmanje kvare: Većina ih pada na testu kočnica

Prošle godine na tehničkom pregledu bilo je nešto više od dva milijuna vozila. Zabrinjavajuće, svako četvrto vozilo bilo je - neispravno

16.8.2018.
19:09
VOYO logo

Koji se automobili najviše, a koji najmanje kvare? Na pitanje koje zanima sve, donosimo i odgovor. Centar za vozila Hrvatske napravio je analizu svih automobila koji su u 2017. bili na tehničkom pregledu.

Bilo ih je više od dva milijuna, a zabrinjavajuće zvuči podatak da je većina auta koji tehnički nisu prošli iz prve - pala na kočnicama.

Postoje dvije vrste vlasnika automobila. Oni koji se kunu da je marka njihovog automobila najbolja na svijetu, i oni drugi koji bi ga najradije smrskali čekićem. Koliko god izbor automobila bio i stvar sreće - ima nešto i u statistici.

Prošle godine na tehničkom pregledu bilo je nešto više od dva milijuna vozila. Ono što zabrinjava je da je svako četvrto vozilo bilo - neispravno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako ćemo to gledati po kategorijama onda smo po markama proizvođača onda nekako najveću pouzdanost utvrđuje se na automobilima proizvođača Toyote, BMW-a, Mercedesa i Volva. Najlošije rezultate, na žalost, postižu automobili proizvođača Zastave, Rovera i nekih drugih", otkrio nam je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

To vrijedi za vozila starija od deset godina kojih je u Hrvatskoj najviše. A kada su u pitanju novi automobili, do 50.000 kilometara, najmanje kvarova zabilježeno je kod Mazde, Toyote, Nissana i Audija.

Ono na što bi trebalo obratiti najveću pozornost - najviše se kvari. "Od ukupnog broja utvrđenih nedostataka na 400-tinjak tisuća vozila 28 posto otprilike otpada na nedostatke koji su pronađeni na kočnom sustavu", ističe Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stari smo kao nacija, a takvi su nam i automobili. "Možda je zgodno za napomenuti da je prosječna starost hrvatskog voznog parka gotovo 14 godina."

Kad je prva registracija u pitanju bilo bi nekako za očekivati da je riječ o novim automobilima, no to kod nas nije tako. Čak 60 posto automobila su rabljeni i stariji od sedam godina.

I najčešće su dizelaši. Dok ih se Europa želi riješiti mi ih uvozimo. Čak 87 posto automobila koji su u Hrvatskoj registrirani prvi puta su oni sa dizel motorom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Omiljeni automobil u Hrvatskoj je dobri stari Golf odnosno VW. Ima ih čak preko 180.000.

To bi otprilike bilo osam puta više nego automobila marke BMW, četiri puta više nego Audija i Mercedesa i duplo više nego automobila marke Fiat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
NOVE EPIZODE OD PONEDJELJKA DO ČETVRTKA
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
VREMENSKI ROLERKOSTER /

Spremite se za kišu, maglu, bura i malo sunca prije vikenda: Pred nama je promijenjiv tjedan