OPASNA CESTA I LIJES NA KOTAČIMA: /

Stručnjak o uzrocima stravične nesreće kod Vojnića u kojoj je poginula učiteljica

Image

Smrtnost na hrvatskim cestama, iz godine u godinu, 60 posto je veća od prosjeka Europske unije

30.5.2019.
20:56
VOYO logo

Tragična nesreća, u kojoj je jutros oko 8 sati, u Širokoj Rijeci, kod Vojnića, u Citroën Saxu, koji se nakon slijetanja s vlažne i skliske državne ceste D-216 bočno zabio u armirano betonski stup, poginula 29-godišnja učiteljica, vozeći se na posao, "školski" je ukazala na tri dominantna čimbenika pogibeljnosti našeg cestovnog prometa, zbog kojih je Hrvatska neprestano pri dnu sigurnosti EU-a (gore su jedino Bugarska i Rumunija) te je razmjerna smrtnost na našim cestama, iz godine u godinu, 60 posto veća od prosjeka Europske unije, piše Autoportal.hr.

Prvi razlog nesreće je, kako piše Autoportal, D-216 je iznimno opasna cesta. Osim što je uzdignuta, nema zaštitne ograde te uz to, na unutrašnjim i vanjskim padinama, ima nezaštićene armirano-betonske i drvene školski je primjer "crne dionice", koja po kriterijima EuroRAP-a zaslužuje "nula zvjezdica" za sigurnost. Cesta bi trebala "vozačima opraštati pogreške", a ova, ne da im ne oprašta, ona ih, doslovce masakrira. Pod hitno je potrebno postaviti zaštitnu ogradu te na kritičnim mjestima nahrapaviti asphalt i postaviti vibracijske trake. Dugoročno i radarske kamere za kontrolu brzine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
UČITELJICA (29) POGINULA U STRAVIČNOJ NESREĆI: /

Sletjela s ceste i udarila automobilom u betonski električni stup

Image
UČITELJICA (29) POGINULA U STRAVIČNOJ NESREĆI: /

Sletjela s ceste i udarila automobilom u betonski električni stup

'Lijesovi na kotačima'

Kako piše Autoportal, Citroen Saxo (1996. - 2003.) izvedenice je Peugeota 106 koji se proizvodio od 1991. do 2003., dakle konstruiran je krajem 1980-ih, što se po suvremenim sigurnosnim mjerilima može smatrati "prethistorijsko vrijeme". Po EuroNCAP standardu za pasivnu i aktivnu sigurnost zaslužuje nula zvjezdica i takve aute, poput Renault Clija prve generacije, Fiat Punta prve generacije, Daewoo Matiza, Kia Pridea… često se nazivaju "lijesovi na kotačima". Premda je bočni udar u armirano-betonski stup jedan od najgorih scenarija u cestovnom prometu, novi automobile iste (niže) klase, s pet EuroNCAP zvjezdica možda ne bi izletio s cesta, a ako bi i izletio i pri brzini koja je bila neprilagođena, a ne velika, udario u armirano-betonski stup, vozačica bi vjerojatno preživjela.

Image

30.05.2019., Vojnic - U teskoj prometnoj nesreci koja se dogodila jutros oko 8 sati u mjestu Siroka Rijeka poginula je vozacica osobnog automobila Citroen Saxo. Automobil je u zavoju sletio sa ceste i udario u betonski elektricni stup pri cemu je od siline udarca vozacica na mjestu preminula. Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Treći razlog fatalne nesreće je odgovornost vozača, odnosno, u ovom slučaju vozačice. Brzinu nije prilagodila cesti, stanju ceste te karakteristikama svog vozila, kao što je primjerice kvaliteta guma ili ovjesa. Time je prekršen članak 51. stavak 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo