Nakon prvih izbornih rezultata u nedjelju, potvrđuje i RTL-ova anketa, pravi dogovori tko s kim, tek tada počinju.
Gost RTL-a Danas bio je izborni analitičar Ivan Rimac koji se osvrnuo na predizbornu kampanju, ali i otkrio očekuje li neka velika iznenađenje u nedjelju.
Očito da i nakon što doznamo prve rezultate izbora u nedjelju navečer, opet nećemo znati ništa, niti ćemo imati pobjednika. Kako to da SDP očito nije uspio iskoristiti fijasko i pad HDZ-ove Vlade?
On je relativno ležerno ušao u kampanju, ne previše spreman, praktički uvjeren da se HDZ ne može oporaviti od onoga što je napravio u proteklih šest mjeseci sa prethodnom vladom. Međutim, HDZ je ušao u kampanju vrlo fokusirano. Ušli su u personaliziranu kampanju, u kojoj su predstavljali samo novog predsjednika. Svi drugi su praktički pali u njegovu sjenu i cijela kampanja se vodila oko njegova lika.
Mislite li da će već od ponedjeljka 'velikima' biti lakše pregovarati ili će se ponoviti maratonsko sastavljanje vlasti?
Prošli put su bili u šoku, i to sigurno nije bilo jednostavno. Sada, ako ništa drugo, imaju iskustvo od prošlih pregovora oko sastavljanja vlade. Mislim da će više pažnje biti obraćano na to kako su se članovi Mosta ponašali u pregovorima, nego onome što je bilo izrečeno u samoj kampanji.
Mislite li da je na nedjeljnim izborima moguće neko iznenađenje, kao na prošlim MOST?
Velika iznenađenja ne očekujem. Ako bude kakvih iznenađenja, bit će negativnih iznenađenja, da netko dobije manje nego što očekuje. Međutim, imamo jako puno marginalnih preračunavanja u mandate i moguće je da vrlo male razlike u broju glasova promijene vlasnika nekog mandata.
Koliko mislite da će uvrede i podbadanja imati utjecaja na daljnje pregovaranje u sastavljanju vlasti?
Onog trenutka kada pogledaju rezultate izbora i kada uvide da nije jednostavno sastaviti većinu, pogotovo ako uvide da su ostali na relativno malom broju zastupnika, svi će ti političari početi zvati jedni druge i pregovarati kao da kampanje nije ni bilo. Kampanja je, na kraju krajeva, samo za glasače, a ne za njihove međusobne odnose.
Kako biste ocijenili kampanju? Je li bila žestoka, dugačija od ostalih?
Spominjemo da je bila duža, ali ona je bila kraća nego što su bile dosadašnje kampanje jer smo mi u cijeloj godini imali agitiranje stranaka koje su uporno promovirale svoj program. Ovo je kampanja bez medijsikh stručnjaka, bez medijske pripreme, vrlo siromašna. Sve je izgledalo samo - dajte meni glas, kao djeca u vrtiću koja se okupa oko tete i čekaju tko će dobiti bonbon.