Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja. Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. lipnja 2021.
S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti
COVID-19, sve osobe na području Republike Hrvatske obvezne su
pridržavati se stroge mjere fizičkog distanciranja, svih
propisanih protuepidemijskih mjera, posebnih preporuka i uputa
Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te nužnih epidemioloških
mjera propisanih ovom odlukom.
Stroga mjera fizičkog distanciranja nalaže izbjegavanje bliskog
osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom
prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru. Ako nije moguće
održavanje fizičke distance od najmanje 2 metra u zatvorenom
prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru obvezno je korištenje
maski za lice ili medicinskih maski.
Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom odlukom su:
- zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu*;
- javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 23,00 sata*;
- na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera;
- ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 23,00 sata;
- zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 23,00 sata do 6,00 sati;
- ograničavanje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati na prostoru za usluživanje na otvorenom, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6,00 do 23,00 sata
Ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane, pića, napitaka i slastica mogu vršiti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:
- osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez
ulaska u isti
- dostavom iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim
vozilom
- dostavom iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj
suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe ( pravne
ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik
subjekata u poslovanju s hranom
- takozvanim „drive in“ načinom.
Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji, sukladno rješenju nadležnog upravnog tijela, pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama, dopušteno je, uz strogo pridržavanje općih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima.
- obustava održavanja svadbenih svečanosti;
Iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s najviše 120 uzvanika, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene svečanosti u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 (popis kojih se nalazi u Prilogu 1), najkasnije 3 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako su sve osobe koje su prisutne na svadbenoj svečanosti:
- prije više od 14 dana primile drugu dozu cjepiva protiv
COVID-19, odnosno, ako se radi o cjepivu koje se prima u jednoj
dozi, primile jednu dozu prije više od 14 dana ili
- preboljele bolest COVID-19, a da od preboljenja nije prošlo
više od 180 dana ili
- preboljele bolest COVID-19 i cijepile se najmanje jednom dozom
cjepiva ili
- unatrag 48 sati bile negativne prilikom testiranja PCR testom
ili brzim antigenskim testom na SARS-CoV-2.
Organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u
prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti
ispunjavaju li sve osobe koje će biti na svadbenoj svečanosti
propisane uvjete i osigurati da sve osobe koje će biti prisutne
na svadbenoj svečanosti budu prethodno odgovarajuće informirane o
obradi njihovih osobnih podataka u svrhu provjere ispunjavanja
uvjeta, što osobe potvrđuju svojim potpisom.
Ispunjavanje propisanih uvjeta dokazuje se potvrdom izdanom od
nadležnog liječnika ili nadležne zdravstvene ustanove.
Organizator svadbene svečanosti obvezan je Popis prisutnih na svadbenoj svečanosti dostaviti, u excel tablici (Prilog 2 Odluci) nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite u roku od 48 sati od početka svadbene svečanosti.
Organizator svadbene svečanosti je popis svih osoba koje su bile na svadbenoj svečanosti obvezan čuvati 14 dana, a prikupljeni osobni podaci mogu se koristiti isključivo radi provjere ispunjavanja propisanih uvjeta, a sve u skladu s propisima kojima je uređena zaštita osobnih podataka.
Protekom obveznog roka čuvanja od 14 dana organizator svadbene svečanosti obvezan je izbrisati cjelokupni informatički zapis osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti i sve u njemu sadržane osobne podatke (ako je popis vođen automatski) te na odgovarajući siguran način (koji onemogućuje neovlašten pristup i moguću zlouporabu sadržanih osobnih podataka) uništiti papirnati oblik istog popisa osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti.
- radno vrijeme casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje može se odrediti u trajanju od 8,00 do 23,00 sata, uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga u njihovim prostorima;
- strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera u teretanama i fitness centrima;
- strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera prilikom održavanja radionica, dječjih igraonica i pružanja zabavnih i rekreacijskih usluga u zatvorenim prostorima (rođendaonice, zabavni i obiteljski parkovi i sl.);
- obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija u zatvorenim prostorima;
- obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima;
- obavezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na sajmovima i drugim oblicima gospodarskih i turističkih događanja ili priredbama gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi na otvorenim prostorima;
- zabrana svih natjecanja u zatvorenim prostorima osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima, kao i klubove koji se u individualnim (pojedinačnim) sportovima natječu u seniorskoj konkurenciji u ekipnim klupskim natjecanjima na nacionalnom nivou u najvišem rangu u liga sustavu natjecanja te natjecanja kategoriziranih sportaša u individualnim sportovima (pojedinačnim) i sportaša nacionalne razine koji se pripremaju za europska i svjetska natjecanja sukladno popisu koji, na prijedlog Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, odobri Ministarstvo turizma i sporta;
- zabrana svih treninga u školskim dvoranama osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima, kao i klubove koji se u individualnim (pojedinačnim) sportovima natječu u seniorskoj konkurenciji u ekipnim klupskim natjecanjima na nacionalnom nivou u najvišem rangu u liga sustavu natjecanja te natjecanja kategoriziranih sportaša u individualnim sportovima (pojedinačnim) i sportaša nacionalne razine koji se pripremaju za europska i svjetska natjecanja sukladno popisu koji, na prijedlog Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, odobri Ministarstvo turizma i sporta;
- sportska natjecanja i treninzi koji su dopušteni mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera te da se sportski objekti iznimno koriste samo za potrebe dopuštenih aktivnosti;
- škole stranih jezika obavezne su svoju djelatnost obavljati uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera;
- auto škole teorijski dio mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje;
- preporuka da se vjerski obredi kad god je to moguće prenose putem radio, tv programa ili na drugi način koji će omogućiti vjernicima da prisustvuju vjerskom obredu bez dolaska u vjerske objekte.
*Protuepidemijske mjere ne odnose se na:
- profesionalne umjetničke izvedbe i programe koje ne uključuju zborno pjevanje;
- kino projekcije;
- izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima;
- održavanje vjerskih obreda;
- sjednice predstavničkih tijela.
Na ovim okupljanjima se broj prisutnih osoba ograničava s obzirom na veličinu prostora, na način da za svaku prisutnu osobu mora biti osigurano najmanje 4m2 neto površine, uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i obvezu da na ulazu u objekt u kojem se okupljanje održava bude jasno istaknuta obavijest o najvećem mogućem broju osoba koje istovremeno mogu biti prisutne u objektu.
Organizatori okupljanja obvezni su osigurati da se prostori u kojima se okupljanja održavaju redovito provjetravaju, da na okupljanju ne bude prisutno više osoba od dopuštenog broja i da se svi prisutni pridržavaju svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Poslodavci su obvezni:
- zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah;
- smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kad god je to moguće;
- uvesti rad od kuće, kad je to moguće s obzirom na narav posla;
- uvesti klizno radno vrijeme, gdje je to moguće;
- organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama, gdje je to moguće;
- smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru;
- redovito provjetravati prostore u kojima radnici borave i zadržavaju se.
Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita.
Ako je posebnom odlukom za područje pojedine jedinice
lokalne i područne (regionalne) samouprave određena blaža
epidemiološka mjera od mjera propisanih ovom Odlukom, primjenjuje
se ova Odluka.
Odluka stupa na snagu 28. svibnja, a nužne epidemiološke mjere
određuju se u trajanju do 15. lipnja 2021.