postoje od 2005. / Od Nove godine Hrvatska bez savjetovališta za potrošače: 'Vlada ukida zadnje svjetlo u mraku'

U Ministarstvu smatraju kako savjetovališta nisu dovoljno vidljiva građanima

20.12.2018.
7:35
VOYO logo

Od Nove godine ukidaju se sva savjetovališta za potrošače u Hrvatskoj! Odlučilo je tako, neslužbeno se doznaje, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta pod kojim djeluje resor zaštite potrošača. 

Savjetovališta postoje od 2005. pa su zaposlenici, koji su posebno obrazovani za taj posao, šokirani. Kažu - iako smo najgori u Europi po zaštiti potrošača, Vlada ukida zadnje svijetlo u tom mraku!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Društva za zaštitu potrošača Hrvatske ne može shvatiti, kaže, zašto je 1,3 milijuna kuna neisplativo dati savjetovalištima.

"Ako to se ne isplati financirat, 60 000 građana preko devetnaest zaposlenih da je bilo savjetovano i da su dobili konkretan i kvalitetan savjet pa ja onda ne znam...", kaže Igor Vujović, predsjednik Društva za zaštitu potrošača Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nisu dovoljno vidljiva građanima

Odnos vladajućih prema pravima potrošača, u dobu konzumerizma, za njega je i više nego loš. "Katastrofalan! Katastrofalan! Evo to pokazuje analiza Europske komisije, drugu godinu za redom smo zadnji u području zaštite potrošača", upozorava Vujović.

U Ministarstvu pak smatraju kako savjetovališta nisu dovoljno vidljiva građanima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naime prema istraživanju koje je za njih napravila agencija Ipsos na uzorku od 1000 ljudi, gotovo dvije trećine građana se u slučaju problema obraća direktno trgovcu, manje od sedam posto je kontaktiralo institucije, četiri posto je kontaktiralo udruge, a sama savjetovališta je kontaktiralo manje od dva posto građana. Trećina se ne obrati nikome", kažu.

Pa tako i Splićani od nove godine više neće moći dobiti savjete gdje su navikli, iako prigovora na ponašanje trgovaca itekako imaju. "Preko mobitela su nešto pitali i onda mi potpišu novi ugovor bez mog pristanka", govori nam stanovnik Splita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nešto mi ne odgovara, idem vratit, a kaže da ne može, moraš kupit nešto drugo", požalio se drugi.

Istraživanje Ministarstva otkriva da je 80% posto građana slabo ili nikako upoznato sa svojim pravima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kome se obratite kad vas prevari trgovac ili kad imate nekakvu pritužbu na njegov rad?

"Pa nemamo nikakvi... ili barem ja ne znam o nekakvom sistemu koji imamo namješten za takve stvari", kaže Boris iz Splita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tko će potrošače ubuduće savjetovati o njihovim prava, kad se ukinu Savjetovališta, bit će odlučeno natječajem koji će Ministarstvo objaviti uskoro.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo