'STAMPEDO' NA VULKANIZERE; SLOBODNIH TERMINA SKORO DA NI NEMAJU: Evo koliko će vas kazniti ako od danas nemate zimsku opremu

Image
Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell

Zimski uvjeti vožnje, pa time i obveza vozača da imaju zimsku opremu trajat će od nedjelje pa do 15.

15.11.2020.
12:09
Hrvoje Jelavić/Pixsell
VOYO logo

Od nedjelje je obvezno korištenje zimske opreme u Hrvatskoj. Vozači će tako trebati zimske gume sve do 15. travnja sljedeće godine na 840 kilometara autocesta i 1500 kilometara državnih i županijskih cesta. Zbog toga vulkanizeri ovih dana imaju pune ruke posla, jer su svi u zadnji čas krenuli mijenjati ljetnu opremu zimskom.

"Dnevno imamo po jednoj dizalici dvadesetak auta. Tako da imamo četiri dizalice, dnevni prosjek nam je 80 do 85 auta", rekao je za RTL vulkanizer Marijo Stepanović. Do slobodnog termina gotovo je nemoguće doći: "Prvi slobodni termin je 28.12." naveo je Ronald Matijević, voditelj službe pomoći na cesti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OD NEDJELJE JE NA CESTAMA U HRVATSKOJ OBVEZNA ZIMSKA OPREMA: /

'Naše ekipe su spremne, osobito u Lici i Gorskom kotaru'

Image
OD NEDJELJE JE NA CESTAMA U HRVATSKOJ OBVEZNA ZIMSKA OPREMA: /

'Naše ekipe su spremne, osobito u Lici i Gorskom kotaru'

Povećana sigurnost, ali i kazne

Ovakva navala na vulkanizerske radionice nije bez razloga. Kod temperature od minus 10 stupnjeva, automobil s ljetnim gumama i brzinom od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se sa zimskim gumama zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja je još duži. Osim toga, prometna policija može vozače s ljetnom opremom isključiti iz prometa i naplatiti im i do 30.000 kuna kazni.

"Guma, u pravilu, od tri do četiri godine koja nije potrošena može se voziti, a sve dalje već nisu gume koje bi trebale biti na vozilu jer same po sebi otvrdnu i nemaju više svojstva koja bi trebala imati", objasnio je Matijević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što sve treba imati na automobilu?

"Pod zimskom opremom podrazumijevaju se četiri zimske gume ili četiri ljetne gume minimalne dubine utora četiri milimetra i lanci pripremljeni za postavljanje na pogonsku osovinu vozila", objasnila je Sandra Pučić iz Hrvatskog autokluba, no prometnom stručnjaku Željku Marušiću odredba o lancima je besmislena. "To je potpuno apsurdno, jer lanci u prtljažniku ne koriste za prianjanje. Drugo, jhi je vrlo teško staviti i praktički je nemoguće voziti na normalnim cestama", kritičan je Marušić.

Imalo to smisla ili ne, zimska je oprema svakako najsigurnija i najjeftinija opcija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo