U Hrvatskoj je tijekom 2022. godine ostvareno 18,9 milijuna dolazaka i 104,8 milijuna noćenja, tj. 37 posto više dolazaka i 25 posto više noćenja u odnosu na 2021. godinu - objavilo je Ministarstvo turizma. Prema podacima sustava eVisitor, strani turisti ostvarili su 92,3 milijuna noćenja, a domaći 12,5 milijuna. Ostvareno je 91 posto dolazaka i 96 posto noćenja od onih ostvarenih u 2019. godini.
A podaci Hrvatske narodne banke (HNB) u prvih devet mjeseci 2022. godine govore da su prihodi stranih turista iznosili 11 milijardi i 641 milijun eura što predstavlja rast od 43 posto u odnosu na isto razdoblje 2021. godine, odnosno 3,527 milijardi eura više. U odnosu na prvih devet mjeseci 2019. godine, prihod je veći za 23 posto, odnosno 2 milijarde i 206 milijuna eura.
Ministrica turizma: Rezultati na razini dosad rekordne 2019.
Povodom tih rezultata, ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac čestitala je svim turističkim djelatnicima i onika koji su pridonijeli povijesnoj turističkoj godini.
"Ostvarili smo rezultate koji su na razini dosad rekordne 2019. godine kada je u pitanju turistički promet, dok smo prihode već u prvih devet mjeseci premašili za više od milijardu eura. (…) U tom kontekstu očekujemo kako će prihodi od stranih turista za 2022. godinu iznositi oko 13 milijardi eura, što je odličan pokazatelj rasta kvalitete ponude kao i nastavka potražnje za Hrvatskom. Ova godina bila je rekordna i u pogledu nekih od naših najvećih tržišta poput Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Nizozemske s kojih smo ostvarili gotovo 800.000 dolazaka više nego li u 2019. godini. To je i odlična najava za 2023. godinu posebice u kontekstu ulaska Hrvatske u šengenski prostor i eurozonu. Naš fokus u 2023. godini ostaje na kvaliteti, održivosti i inovativnosti kako bi uspjesi turizma bili dugoročni te dodatno doprinijeli cjelokupnom gospodarskom i društvenom razvoju Hrvatske”, kazala je Brnjac.
Direktor HTZ-a: I treći put zaredom ponajbolji na Mediteranu
Zahvalu turističkom sektoru uputio je i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
"Hvala još jednom za sinergiju kojom smo treću godinu za redom ostvarili ponajbolji rezultat na Mediteranu. Uz ulazak Hrvatske u eurozonu i Schengen, koji će naš turizam učiniti još konkurentnijim, ušli smo optimistično u 2023. godinu u kojoj nas čeka implementacija novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma, novi krovni komunikacijski koncept i slogan te novi marketinški smjer prema održivom razvoju i očuvanju resursne osnove po kojoj nas prepoznaju i hvale milijuni gostiju diljem svijeta. U 2023. godini cilj nam je potpuni oporavak turizma, dosezanje predpandemijskih turističkih rezultata na razini cijele zemlje te još jača disperzija turističkog prometa na pred i posezonu. Naglasak ćemo staviti na promociju hrvatskih otoka, skrivenih bisera hrvatske turističke ponude u unutrašnjosti zemlje, luksuznu ponudu, gastronomiju, ali i sve one turističke proizvode koji generiraju turističku potrošnju tijekom cijele godine”, rekao je Staničić.