Iako se proteklih dana govorilo o tome da je uzrok strašnoj nesreći navodno nestručno izvedena i prerano puštena u promet obilaznica Vodica duga 5 kilometara, navodeći niz projektnih propusta na njoj, bilo je riječi i o mogućnosti da je za sve bio kriv ljudski faktor.
'Obilaznica nije uzrok prometne nesreće'
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture danas je poslalo priopćenje u kojem navodi da je osnovalo Povjerenstvo za pregled obilaznice Grada Vodica nakon te nesreće. Povjerenstvo je istog dana izašlo na teren, obavilo pregled mjesta nesreće i cijele Obilaznice neposredno nakon prometne nesreće. Prometnica je za to vrijeme bila zatvorena za sav promet.
Istragom i provjerom Povjerenstva utvrđeno je da je Obilaznica u potpunosti izgrađena u skladu sa građevinskom dozvolom i ima ishođenu uporabnu dozvolu.
'Obilaznica Vodica kao građevinski objekt nije uzrok teške prometne nesreće koja se dogodila 16. lipnja 2017. godine. Prometna rješenja primijenjena na izvedenoj obilaznici Vodica u skladu su sa rješenjima koja su primijenjena na ostalom dijelu D8, sukladna su propisima za cestu II kategorije', stoji u priopćenju Ministarstva prometa i dodaje se da je novoizgrađena Obilaznica izgrađena sukladno glavnom i izvedbenom projektu i u skladu s pravilima struke, međutim, kako se na istoj dogodilo nekoliko prometnih nesreća, Povjerenstvo koje su činili inspektori cesta te stručnjaci s Fakulteta prometnih znanosti, Zavoda za prometno-tehnička vještačenja, ukazalo je na dodatne mjere kojima se može povećati sigurnost korisnika Obilaznice.
Mjere za povećanje sigurnosti korisnika Obilaznice
'Neke od dodatnih predloženih mjera su prilagodba pojedinih priključaka paralelnih putova (nerazvrstanih poljoprivrednih cesta), nadzor brzine prometa (postavljanje displeja s radarima koji bi dodatno upozorili vozače da su prekoračili dopuštenu brzinu vožnje i eventualna uspostava video nadzora prvenstveno na semaforiziranom raskrižju), produljenje elastične odbojne ograde na pojedinim lokacijama, dopuna horizontalne signalizacije (dodatnim zakrivljenim strelicama upozorenja na kolniku čime bi se vozači upozorili na obavezu povratka na desnu stranu kolnika) te zaštita od zasljepljenja uz učestalu ophodnju državne ceste na predmetnoj dionici', zaključuje se u priopćenju Ministarstva.