kad su džepovi već prazni /

Novi zakon uzrujao trgovce: zimska sniženja smiju uvesti tek dva dana nakon Božića

Pred nama je posljednji vikend prije Božića što znači i pravi početak blagdanskog šoping ludila. Tjedan za koji mnogi trgovci žive iz džepova građana izbit će milijarde kuna. A tek nakon što dobijete božićni dar, barem prema zakonu, kreću i sezonska sniženja

18.12.2015.
18:57
VOYO logo

Umjesto 'sezonskog sniženja', izloge prodavaonica potkraj su godine ukrasili neki novi natpisi. Jer na snagu su stupila nova pravila. 

"Sezonska sniženja su u pripremi u skladu sa prošlim Zakonom i ovim novim", izjavila je Monika Tomić, LPP Croatia.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A novi pravilnik kaže: umjesto tri puta, odsad će sezonska sniženja biti dvaput na godinu. Zimsko kreće 27. prosinca, ljetno 1. srpnja i traju maksimalno 60 dana. Dužnost je trgovca da smanjenje cijena označe jasno.

"Proizvod mora biti označen redovnom cijenom i cijenom za vrijeme sniženja proizvoda i ukoliko trgovac nije prodao svu robu za vrijeme sezonskog sniženja, može nastaviti dalje s prodajom tih proizvoda po sniženoj cijeni, ali ne smije se oglašavati kao sniženje robe", objasnila je Đema Bartulović, voditeljica Službe za zaštitu potrošača Ministarstva gospodarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istovremeno od sniženja treba razlikovati akcije, koje nisu vremenski ograničene, kao i rasprodaje koje su dopuštene u situacijama poput zatvaranja ili preseljenja. Novi pravilnik o sezonskim sniženjima nije odredio što u situacijama kada se netko ovako igra riječima, koristeći tek dio izraza. U društvu Potrošač upozoravaju i na još jednu lošu praksu nekih.  

"Prije sniženja prodavači podignu cijenu robe i onda je snize na neki manji iznos, zatim se vrate na početnu cijenu i tu zapravo nema sniženja, al to je nepošteno postupanje trgovca i takva postupanja se kažnjavaju", upozorila je Dijana Kladar, odvjetnica Društva Potrošač.

Trgovci su zadovoljni reguliranjem sustava, ali problem su termini. Nekima sniženja kreću prerano, drugima, u trgovačkim centrima prekasno. Posebno zimsko koje je, da se njih pita, već trebalo krenuti.

Tada smo u predblagdanskom raspoloženju, sredina prosinca je aktivno, onako malo što se tiče potrošnje snažnija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Itekako snažnija, prognoza Gospodarske komore kaže kako će se za blagdane potrošiti 11,5 milijardi kuna.

"Prošle godine je 12. mjesec bio jači čak petak posto nego što je bio prethodni mjesec, tako da ove godine očekujemo minimalni rast pet, pa i na više posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo