"Sljedeći tjedan imat ćemo sve analize oko vinjeta i kompletnog stanja, uvođenja novog sustava naplate. Nikakve odluke nećemo donositi bez prezentacije premijeru", kazao je RTL televiziji.
Dadić: Vinjete bi u 10 godina donijele 30 milijardi kuna
Prethodna Vlada odbacila je model vinjeta kao neisplativ, iako se prometni stručnjaci već godinama zalažu za njihovo uvođenje. Tako je profesor Ivan Dadić s Prometnog fakulteta izračunao da bi vinjete u idućih deset godina donijele dodatnih 30 milijardi kuna. To je iznos gotovo jednak ukupnom dugu Hrvatskih autocesta i Auotceste Rijeka-Zagreb.
"U roku od 10 godina bi svake godine u prosjeku imali tri milijarde kuna više nego što sad imamo, ali ne kroz izravnu naplatu, to ne bi bilo više, možda bi bilo negdje tu. Bruto domaći proizvod bi se povećavao zbog smanjenja transportnih troškova, zbog razvoja logističke industrije uz autoceste gdje bi se moglo zaposliti više od 20 tisuća ljudi", kazao je Dadić.
Stanić: Refinanciranje dugova, a ne vinjete
Dadić je u svojoj studiji izračunao i cijenu vinjeta. Desetodnevna bi koštala 113 kuna, a mjesečna 377 kuna odnosno nešto više nego što danas košta povratna vožnja automobilom od Zagreba do Splita. Godišnja vinjeta prema istoj bi računici koštala 1.132 kune.
Nasuprot Dadiću, čelnik cestarskog sindikata Mijat Stanić oštro se protivi uvođenju vinjeta kao što se protivio i monetizaciji autocesta. On smatra da je rješenje u reprogramu dugova i restrukturiranju HAC-ONC-a s kojim bi dvjestotinjak od 900 zaposlenih u naplati na autocestama dobrovoljno otišlo uz otpremnine.
"Ako bi sve kredite otkupili na duži rok, sa ovim refinanciranjem, Svjetska banka je tu spremna dati jednu snažnu podršku i tu bi prošli povoljnije. Na isti način je i Slovenija riješila svoj dug. Slovenija ga nije riješila uvođenjem vinjeta nego refinanciranjem", kazao je Stanić za RTL televiziju.