Vlada Republike Hrvatske će istražiti bi li promjena granične vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača bila učinkovita mjera za smanjenje broja teških nesreća i poginulih na hrvatskim cestama, najavljuje se to u šestom Nacionalnom planu sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje od 2021. do 2030. godine koji je Vlada objavila na svom portalu e-Savjetovanja.
Znači li to moguće smanjenje dopuštene razine alkohola u krvi koja je u Hrvatskoj 0,5 promila za sve osim za profesionalne i mlade vozače, koji moraju biti na nuli?
Iz MUP-a odgovaraju da je plan u javnom savjetovanju te da je prerano davati konkretna objašnjenja u ovom trenutku, piše Novi list.
Nadzor brzine, vožnja u pijanom stanju, korištenje mobitela...
U Hrvatskoj je odredba od nula promila bila u primjeni tri i pol godine u prvom mandatu Vlade Ive Sanadera, ali je ukinuta sredinom 2008. godine s time da je ostala za mlade vozače. Za ukidanjem te odredbe vjerojatno su ih potakle druge europske države. No ova nova promjena nije jedina nova mjera - najavjuje se obveza ugradnje Alcohol Interlock uređaja u vozila osoba koje su u više navrata sankcionirane zbog vožnje pod utjecajem alkohola.
Cilj je do 2030. prepoloviti broj teških nesreća koje je
uzrokovala brzina. Zabilježeno je i više od 285.000 prekršaja
prekoračenja dopuštenih ili propisanih brzina.
Zato iz Vlade najavljuju da bi sukladno svjetskim smjernicama
postupno uvodili sustav za nadzor brzine u vozilu koji vozače
informira o njihovoj trenutačnoj brzini kretanja te ih upozorava
ako voze nepropisnom brzinom. Novost bi mogla biti i to da Vlada
prepusti određene ovlasti nadzora brzine jedinicama lokalne
samouprave ili upraviteljima cesta. Tu se navodi i želja Vlade da
smanji korištenje mobitela u vožnji. Takva distrakcija je uzrok
11 posto teških prometnih nesreća. Na kraju, pratit će se
statistika kažnjavanja domaćih i stranih mladih vozača kako
bi se ujednačila primjena, a da se ne diskriminira vozače ovisno
o državljanstvu, piše Novi list.