NOVI DETALJI AFERE: / HIPP priznao da bebe u Hrvatskoj dobivaju drugačije kašice, uz bizarno objašnjenje o 'navikama potrošača'

Image
Foto: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL

Rezultati istraživanja kvalitete (naizgled) istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj, objavljeni u petak u Zagrebu, prenerazili su domaće potrošače.

4.9.2017.
7:41
Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL
VOYO logo

Analiza je pokazala kako je kod više od polovine ispitanih proizvoda utvrđena razlika u kvaliteti te da je većina od ukupno 28 testiranih proizvoda skuplja u Hrvatskoj.

Različiti recepti

Inicijatorica istraživanja, europarlamentarka Biljana Borzan, čak je izjavila kako rezultati upozoravaju na mogućnost da multinacionalne korporacije u svojim tvornicama imaju dvije proizvodne trake, jer u istočne zemlje Europske unije plasiraju proizvode s drukčijim sastojcima ili s manjim udjelom kvalitetnih sastojaka, u svakom slučaju lošije kakvoće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što najviše zapanjuje jest da razlike postoje i u dječjoj hrani, što se pokazalo analizom "Hipppove" kašice "bioriža i mrkva s puretinom".

Premda se taj proizvod i na hrvatskom i na njemačkom tržištu prodaje pod istom brojčanom šifrom artikla, analizom su utvrđene razlike u boji, okusu i aromi, a ni deklaracije nisu bile usklađene. Naime, dok u njemačkoj kašici udio povrća (mrkve i krumpira – op.a.) iznosi 38 posto, u hrvatskoj je za 14 posto niži, a krumpira uopće nema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakidaju djecu

Našim bebama proizvođač "servira" više riže (21%), dok je u kašici za zapadno tržište ima 15 posto. Najgore od svega jest što proizvođač, kad je u pitanju istočno tržište EU-a, štedi i na količini repičina ulja koje je vrijedni izvor omega-3 masnih kiselina za djecu.

Iz "Hippa" su se oglasili nakon objave rezultata navodeći kako je riječ o proizvodima s različitom recepturom unatoč tomu što se prodaju pod istim brojem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U Hrvatskoj na policama možete naći artikl HR 6530, koji ima drukčiju recepturu od testiranog 6530 koji se prodaje u Njemačkoj. Artikl HR 6530, primjerice, nema uopće krumpir kao sastojak, nego rižu, što se lako može pročitati na deklaraciji na samom proizvodu. Naravno da su zbog sastava proizvoda okus, boja i aroma drukčiji jer se radi o drukčijem proizvodu. Znači li da je proizvod koji sadrži rižu manje kvalitetan od proizvoda s krumpirom? Naravno da ne, nego se radi o razlici u recepturi, a koja ovisi o zemlji u kojoj se proizvod konzumira, navikama potrošača i slično", poručuju iz "Hippa".

Što beba hoće?

Na takvo objašnjenje proizvođača reagirala je jučer Biljana Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Oni tvrde da različit recept ovisi o zemlji u kojoj se proizvod konzumira i navikama potrošača. S ovim prvim se mogu složiti jer je očito da proizvodači pomno paze u koju zemlju što plasiraju, što je pokazalo i naše istraživanje. Argument s navikama potrošača je u ovom slučaju bespredmetan jer sigurno se male bebe nisu izjasnile da hoće baš takvu kašicu koja, osim razlike u povrću, ima i manje repičina ulja koje je izvor omega-3 masnih kiselina značajnih za razvoj i zdravlje djece", naglašava Borzan, koja je za Slobodnu Dalmaciju otkrila kako su joj se tijekom ovog procesa istraživanja javljali proizvođači.

"Nisam se s njima fizički sastajala, nego bih saslušala samo što mi imaju reći. Primjerice, javili su se proizvodači gela za tuširanje "Nivea" da kažu kako kod njih nema razlike u kvaliteti. Naše istraživanje je i potvrdilo da je "Nivea" u Hrvatskoj i Njemačkoj ista, barem kad je u pitanju taj proizvod. U svakom slučaju, saslušala sam i trgovce i proizvođače, ali analizirani su isključivo oni proizvodi za koje su stručnjaci procijenili da su međusobno usporedivi. U cijelom procesu se iznimno pazilo na objektivnost, i upravo to čini konačne rezultate neoborivima", kaže Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

I Česi došli do sličnih spoznaja

Prije Hrvatske, slična su istraživanja proveli u Slovačkoj, Češkoj i Mađarskoj. Još prije dvije godine mogli smo naslutiti kako nam se ne plasiraju proizvodi kvalitete jednake onoj na zapadu EU-a, o čemu su govorili i rezultati češkog istraživanja. Naime, od ukupno 23 uzorka istih prehrambenih proizvoda uzetih s češkog i njemačkog tržišta, za 34,8% njih utvrđeno je da se razlikuju. Pritom su uzeti u obzir parametri fizikalno-kemijske i senzorske analize, te deklaracije i cijene, kao što se radilo i kod nas.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo