Uvidom u liste čekanja do kojih se može doći putem službene stranice Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje vidljivo je koliko se i u kojoj bolnici čeka na određenu pretragu, a jednako je tako vidljivo da u nekim bolnicama uopće nema listi čekanja. Prema podacima, vidljivo je da se ažuriraju na dnevnoj bazi te da su za točnost podataka zadužene bolnice.
Kada je jedan pacijent nazvao u KBC Sestre milosrdnice kako bi se naručio na preglede UZV abdomena, kolonoskopiju i gastroskopiju, prema podacima HZZO-a i listi čekanja na njihovim stranicama pisalo je kako u toj bolnici za spomenute preglede red čekanja iznosi svega nekoliko dana. No naišao je na neugodno iznenađenje.
Medicinska sestra koja se javila na telefon u KBC Sestre milosrdnice kazala mu je kako podaci HZZO-a nisu točni te da je najraniji termin za UZV abdomena tek u ožujku 2018. godine, dakle za osam mjeseci. Kolonoskopiju može obaviti potkraj veljače, također sljedeće godine. No dobra je vijest da na gastroskopiju može doći već za dva mjeseca.
Tehnički problemi
Iako je, kao što je već rečeno, na stranicama HZZO-a jasno vidljivo kada su podaci posljednji put ažurirani (trenutačno 3. srpnja 2017. oko 18.30), Mario Zovak, ravnatelj KBC Sestre milosrdnice, kazao je za Jutarnji list da imaju velikih problema sa sustavom CEZIH, koji ih spaja s HZZO-om, što dovodi do problema s ažuriranjem lista. Napominje kako mu je jasno da je situacija zbunjujuća i razočaravajuća za pacijente.
'U jednom dijelu to je inkompatibilnost našeg sustava, a i sustava HZZO-a. Zbog toga povremeno dolazi do šumova u vezi s korektnim izvještavanjem. Još smo u fazi konkretnog razmišljanja kako riješiti problem s radiološkim pretragama i kako ih voditi kroz te naše kalendare', rekao je Zovak.
Objasnio je kako na ovakvu zavrzlamu utječe više razloga, među kojima je i to što su liste prebukirane ili zbog toga što dobar dio pacijenata ne dođe na preglede ili se naruči istodobno na više mjesta.
Nerealne brojke
'Zbog toga već u startu liste nisu realne. Drugi je velik problem što je jako liberaliziran sustav indiciranja tih specifičnih pretraga. Nekoga zaboli glava i odmah ga se šalje na MR. Tako zauzima termin nekome kojemu je taj termin zaista potreban. O tome najbolje svjedoče uredni nalazi', kaže Zovak i zaključuje da je jedan dio krivnje definitivno njihov jer nemaju dovoljno dobar informatički sustav.
Iz HZZO-a pak poručuju da su za točnost podataka na internetskim stranicama odgovorne bolnice, napominju da im se velik broj pacijenata žali na netočne podatke.
'Što se tiče podataka o listama čekanja na web stranici HZZO-a, HZZO podatke o listama čekanja dobiva od bolničkih informacijskih sustava i odmah ih unosi, što je vidljivo na web stranici na kojoj se može vidjeti kad je stigao posljednji podatak, kad je lista ažurirana te koje je vrijeme zaprimanja podatka o slobodnom terminu od bolničkog informacijskog sustava', navode u HZZO-u.
Ministar zdravstva Milan Kujundžić rekao je da će zatražiti od ravnatelja da provjere podatke koje šalju u HZZO.
'Ova platforma treba biti točna i pacijentima omogućiti da pronađu najpovoljniji termin pregleda. Zatražit ću da bolnice koje nemaju točne podatke naprave ispravke jer i to je jedan od načina na koji se korigiraju liste čekanja', rekao je ministar zdravstva Milan Kujundžić.