NOVE TROŠARINE NA AUTE MOGLE BI DONIJETI STRAŠNE POSLJEDICE: /

Hrvatima prijeti još više nesreća i izgubljenih života na cesti

Image
Foto: Ilustracija: Davor Javorovic/PIXSELL
6.12.2016.
7:02
Ilustracija: Davor Javorovic/PIXSELL
VOYO logo

Hrvatska je jedna od zemalja EU s najvećim davanjima državi kod kupnje novih automobila, a posljedice poskupljenja novih vozila, ne mogu biti pozitivne, piše Glas Slavonije.

Image
JOŠ JEDAN FINANCIJSKI UDAR: /

Rastu trošarine, poskupljuju najpovoljniji automobili

Image
JOŠ JEDAN FINANCIJSKI UDAR: /

Rastu trošarine, poskupljuju najpovoljniji automobili

Obzirom na to da će automobili poskupjeti, može se očekivati da će se manje kupovati, posebice novi. Građani Hrvatske i danas voze stare automobile - prosječna starost uvelike im prelazi 13 godina. Automobil star deset godina može biti tehnički ispravan, ali svaki će prometni stručnjak lako dokazati da on nije jednako siguran kao novi automobil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan sustav sprečava 9 posto nesreća

Prometni stručnjak Željko Marušić je u jednom komentaru krajem ljeta, kada su zaredale prometne nesreće u kojima je poginulo više osoba, upravo upozorio na problem upitavši javno zašto država diskriminira nove i sigurne automobile.

Najbolji primjer je sustav ESP - elektroničke stabilnosti automobila. Taj sustav obvezan je u svim novim autima koji se prodaju u EU već godinama, a u Hrvatskoj od 1. studenog 2014. Samo taj sustav sprečava nastanak čak devet posto prometnih nesreća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne treba posebno spominjati kako većina automobila starijih od deset godina na našim cestama ne posjeduje ESP, jer je u vrijeme proizvodnje tih modela to bila izuzetno skupa dodatna oprema. Mnogi stariji automobili nemaju čak ni sustav ABS.

'Ne vidim ekološke ustupke'

Slaže se s tim i Ivica Škojo, direktor i vlasnik Automobila Škojo, koji naglašava kako se u automobilskoj industriji u desetak godina doista mnogo toga promijenilo. Ističe da je danas i najmanji novi automobil na našem tržištu opremljen izuzetnim sigurnosnim elementima - zračnim jastucima, sustavima ABS i ESP, itd., zbog čega je mnogo sigurniji od većine automobila starih deset i više godina.

"Sasvim sigurno nije dobro što će velika većina automobila zbog trošarina biti skuplja kada se zna da već sada u Hrvatskoj imamo vrlo star vozni park. Iako su ekološki razlozi važan povod za povećanje trošarina, iz ovog zakonskog prijedloga ne vidim velike ekološke ustupke. Mislim da je trebalo više konzultirati struku i omogućiti građanima povoljnije uvjete za kupnju novih, ekološki prihvatljivijih automobila koji troše manje goriva i potom manje zagađuju okoliš i koji su osim toga mnogo sigurniji u prometu. Osim toga, Hrvatska je “rubna” zemlja EU-a i moj je stav da smo trebali maksimalno pojednostaviti propise i čitav sustav kod kupnje novih automobila, kako bi na taj način postali tranzitna zemlja u trgovini automobila sa susjednim zemljama koje nisu u Uniji" zaključuje Škojo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo