Bez elektronike, bez senzora, bez rampi. Malo boje na cesti, a pred očima vozača prepreka. Na prvu je odmah jasno da tu prolaska nema.
''Dojam je kao da je pred vama prepreka. Vi ćete imati osjećaj, iz pozicije vozača, kao da, ako nastavite dalje, da ćete udariti u nešto'', objašnjava Hrvoje Ordulj, glavni inženjer Odjela za promet HAC-a.
Riječ je o pilot-projektu HAC-a. Sličan u svijetu ima jedino
Austrija. Prva 3D horizontalna signalizacija postavljena je na
Autocesti A4 kod čvora Popovac, ali neće biti jedina.
''Na odmorištu Ljubeštica... Bit će postavljeno na autocesti A1
na čvoru Gornja Ploča i čvoru Zagvozd i bit će postavljena na
autocesti A3 na čvoru Rugvica'', kaže Ordulj.
Unatoč vertikalnoj prometnoj signalizaciji i vibrolinijama još ima onih koji uđu u krivi smjer.
Kako je uopće moguće da netko to napravi? Najčešći razlozi su umor, dekoncentracija, droga, alkohol, ali ponekad, na žalost, ima i situacija kada vozači to naprave - namjerno!
Prema podacima MUP-a, u prvih osam mjeseci prošle godine na hrvatskim cestama dogodilo se čak 868 nesreća zbog vožnje u suprotnom smjeru. U prvih osam mjeseci 2018. poginulo je 40 osoba dok je za isto razdoblje ove godine manji i broj nesreća i broj poginulih.
3D horizontalna signalizacija trebala bi pomoći.
''To je plastika koja u noćnim uvjetima ima bolju refleksiju pogotovo pod svjetlima automobila'', pojašnjava Ordulj.
Još jedna prednost nove 3D signalizacije je u tome što je jeftinija od svih dosad poznatih načina na koje se vozače upozoravalo na suprotan smjer.