Kao ni mnoge druge stvari, tako ni Crni petak ove godine po potrošnji nije uspio nadmašiti 2019.
Hrvatski su građani ove godine od četvrtka do nedjelje potrošili 802.695.567,60 kuna, prema podacima Porezne uprave za djelatnost trgovine na malo. Radi se o padu od 22 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kada je potrošnja dosegnula 1.030.003.961,97 kuna. Kada usporedimo samo petak ove i prošle godine, radi se o padu od 7,75 posto, sa 424.540.492,16 kuna na 391.660.589,17 kuna, stoji u priopćenju HGK.
"Prije pandemije koronavirusa, Crni petak tradicionalno je označavao početak povećane potrošnje. Naravno, i ove su godine građani iskoristili popuste i promotivne akcije, posebno online. No, s obzirom na gospodarske posljedice pandemije, smanjena sklonost potrošnji je bila očekivana", rekla je voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Neovisni trgovci širom svijeta zabilježili rast od 60 posto
Izvorno je prodaja po promotivnim cijenama u sklopu tzv. Black Fridaya počela na američkom tržištu. Posljednjih se godina kupnja po sniženim cijenama krajem studenoga, prosječno od 20 do 70 posto, proširila na cijeli svijet pa tako i na Hrvatsku.
Sve se više trgovaca odlučuje za prodaju po sniženim cijenama, a neki od njih svoje promotivne prodaje provode i cijeli tjedan, kroz tzv. Black Week. Najčešće se kupuje elektronika, potom odjeća i obuća.
S druge strane, promet neovisnih trgovaca širom svijeta premašio je za šoping vikend na Amazonovoj platformi 4,8 milijardi dolara, poskočivši više od 60 posto u odnosu na prošlu godinu, objavio je američki internetski div.