Grad zarobljen politikom /

Velika većina Srba i Hrvata u Vukovaru želi da im djeca u školi idu u iste razrede. U čemu je onda problem?

Image
Foto: Dubravka Petrić/Pixsell

Što se gradonačelnika tiče, i on se načelno slaže se time, ali ne otkriva što misli koji bi model bio najpogodniji

5.7.2021.
9:55
Dubravka Petrić/Pixsell
VOYO logo

Istraživanje “Grad zarobljen politikom” u Vukovaru pokazalo je da se 73,2 posto Srba i 79,6 posto Hrvata slaže da je najbolje da djeca većine i manjina idu u iste razrede, ali da manjine odvojeno uče materinji jezik, povijest, geografiju, glazbeni i likovni, piše u ponedjeljak Večernji list.

Može li se i kako riješiti problem podijeljenih škola u Vukovaru? Gradonačelnik Ivan Penava htio bi da sva djeca idu zajedno u škole, ali nije se izjasnio prema kojem modelu jer manjine imaju zajamčeno pravo školovanja na svom jeziku na jednom od triju modela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No njegov zamjenik Marijan Pavliček spomenuo je samo C model nastave, što znači da bi sva djeca pohađala nastavu na hrvatskom jeziku uz dodatne sate manjinskog jezika i kulture. Iz Zajedničkog vijeća općina s većinskim srpskim stanovništvom neće podržati Penavinu inicijativu.

Image
Kako je to moguće? /

Nevjerojatna priča iz Hrvatske: Prije 10 godina izvadila osobnu, njezini podaci i otisak prsta završili u Slovačkoj

Image
Kako je to moguće? /

Nevjerojatna priča iz Hrvatske: Prije 10 godina izvadila osobnu, njezini podaci i otisak prsta završili u Slovačkoj

Profesorica socijalne psihologije s Filozofskog fakulteta u Zagrebu Dinka Čorkalo Biruški 20 godina bavi se istraživanjem podijeljenih škola u Vukovaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među njenim je recentnim istraživanjima i istraživanje “Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama”, koje je financirala Hrvatska zaklada za znanost, među učenicima i roditeljima srpske, češke, talijanske i mađarske manjine u školama po modelu A, u kojima se sva nastava odvija na jeziku i pismu manjina, te većine iz Vukovara, Daruvara, Istre i Baranje.

Istraživanje “Grad zarobljen politikom” u Vukovaru pokazalo je da se s tvrdnjom da je najbolje da djeca većine i manjina idu u iste razrede, ali da manjine odvojeno uče materinski jezik, povijest, geografiju, glazbeni i likovni (model B) slaže 73,2 posto Srba i 79,6 posto Hrvata, dok se s modelom A slaže 53 posto Srba i 40,3 posto Hrvata. No i C model ima podršku Hrvata i Srba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo