Istraživanje “Grad zarobljen politikom” u Vukovaru pokazalo je da se 73,2 posto Srba i 79,6 posto Hrvata slaže da je najbolje da djeca većine i manjina idu u iste razrede, ali da manjine odvojeno uče materinji jezik, povijest, geografiju, glazbeni i likovni, piše u ponedjeljak Večernji list.
Može li se i kako riješiti problem podijeljenih škola u Vukovaru? Gradonačelnik Ivan Penava htio bi da sva djeca idu zajedno u škole, ali nije se izjasnio prema kojem modelu jer manjine imaju zajamčeno pravo školovanja na svom jeziku na jednom od triju modela.
No njegov zamjenik Marijan Pavliček spomenuo je samo C model nastave, što znači da bi sva djeca pohađala nastavu na hrvatskom jeziku uz dodatne sate manjinskog jezika i kulture. Iz Zajedničkog vijeća općina s većinskim srpskim stanovništvom neće podržati Penavinu inicijativu.
Profesorica socijalne psihologije s Filozofskog fakulteta u Zagrebu Dinka Čorkalo Biruški 20 godina bavi se istraživanjem podijeljenih škola u Vukovaru.
Među njenim je recentnim istraživanjima i istraživanje “Integracijski procesi većine i manjine u etnički mješovitim zajednicama”, koje je financirala Hrvatska zaklada za znanost, među učenicima i roditeljima srpske, češke, talijanske i mađarske manjine u školama po modelu A, u kojima se sva nastava odvija na jeziku i pismu manjina, te većine iz Vukovara, Daruvara, Istre i Baranje.
Istraživanje “Grad zarobljen politikom” u Vukovaru pokazalo je da se s tvrdnjom da je najbolje da djeca većine i manjina idu u iste razrede, ali da manjine odvojeno uče materinski jezik, povijest, geografiju, glazbeni i likovni (model B) slaže 73,2 posto Srba i 79,6 posto Hrvata, dok se s modelom A slaže 53 posto Srba i 40,3 posto Hrvata. No i C model ima podršku Hrvata i Srba.