Taksi prijevoznici članovi Hrvatske obrtničke komore (HOK), kao i nekoliko taksi tvrtki, kao primjerice Eko Taxi, na konferenciji za novinare u HOK-u upozorili su kako su oni, koji su dužni ispunjavati sve zakonske uvjete za obavljanje autotaksi djelatnosti, svjedoci svakodnevnog kršenja zakonske regulative koja uređuje područje pružanja taksi usluge od strane vozača koji tu uslugu pružaju temeljem Uber aplikacije.
"Tražimo od nadležnih institucija da rade svoj posao. Nemamo ništa protiv da posao radi onaj tko ima sve dozvole", poručio je predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika grada Zagreba Jozo Kovačević.
Bez obzira što se registracija djelatnosti poslovanja tvrtke Uber stalno mijenja, riječ je u sudjelovanju u pružanju usluge autotaksi prijevoza, smatraju taksisti.
'Nemaju potrebne dozvole'
Autotaksi prijevoz, kako su naveli, obavlja se na temelju dozvole, koju izdaje nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave pravnoj ili fizičkoj osobi koja ima važeću licenciju za obavljanje autotaksi prijevoza, ima položen ispit odnosno zaposlenog vozača s položenim ispitom. Lokalne jedinice utvrđuju cijenu prijevoza, a mogu utvrditi mjerila na temelju kojih će odrediti broj autotaksi prijevoznika i/ili vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz na njihovom području, tijekom prijevoza putnika u vozilu mora biti uključen taksimetar, s vidljivom cijenom obavljenog prijevoza koja mora biti sukladna važećoj tarifi. Vozač taksija mora imati položen ispit o poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim i drugim znamenitostima na području na kojem obavlja prijevoz, itd.
'Konkurencija može, ali zdrava'
Sudionici konferencije upozorili su, pak, kako pojedinci koji obavljaju prijevoz temeljem aplikacije Uber obavljaju taksi prijevoz bez taksi dozvole, bez licencije, bez ispita o poznavanju grada, bez kvalifikacije za vozača, bez varijabilne cijene usluge prijevoza, a upitnom drže i sigurnost putnika.
"Konkurencija je zdrava, ali mora raditi po istim uvjetima kao i ostali obrtnici i poduzetnici", kazao je predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec.
"Uber ne posluje po hrvatskim propisima, na djelu je kršenje Ustava jer svi ne posluju po istim uvjetima, ovdje je riječ o tipičnom radu na crno", ustvrdio je predsjednik HOK-a.
Taksi prijevoznici stoga traže žurno očitovanje nadležnih institucija.
Podsjećaju i kako u proteklih gotovo godinu dana nisu dobili konkretne odgovore, kao ni potvrdu za održavanje zajedničkog sastanka svih mjerodavnih tijela - Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture, Prometne inspekcije, Ministarstva financija, Carinske uprave i Porezne uprave s predstavnicima HOK-a, a na kojem bi se "definirao zajednički stav prema ozbiljnom kršenju zakona i nelojalnoj konkurenciji koju neregistrirani vozači putem Uber aplikacije predstavljaju obrtnicima, kao i trgovačkim društvima koja obavljaju taksi prijevoz".
Uber: konkurencija podiže kvalitetu usluge
Iz Ubera su, pak, odgovorili kako žele lokalnom stanovništvu i turistima u Hrvatskoj ponuditi alternativnu opciju u području mobilnosti te smatraju "kako konkurencija podiže kvalitetu usluge i donosi sigurnost što bi trebalo poticati, a ne ometati".
"Uber je inovativna usluga koja spaja korisnike s partnerima-vozačima - zajednicom koja je po svojoj strukturi drugačija od taksi službi. Baš svi naši partneri-vozači su neovisni poduzetnici s registriranim kompanijama ili obrtima te su obvezni plaćati poreze Republici Hrvatskoj na ukupnu cijenu svake izvršene vožnje", navode iz Ubera u odgovoru Hini.
Također kažu i kako Uber unosi pozitivne promjene na tržištu mobilnosti, što je potvrdila i Agencija za tržišno natjecanje. Takvo mišljenje, također, dijele i druge agencije iz zemlja Europske unije, poput Španjolske, Danske, Finske, Italije, Francuske, Njemačke, Irske, Norveške i Velike Britanije, ističu iz Ubera.