Bilo je to prvo bočno porinuće broda ne samo u stogodišnjoj povijesti tog pulskog brodogradilišta, nego i u Hrvatskoj.
Visoki zahtjevi norveških naručitelja
U more je, s obalnog zida bočno porinuta novoizgrađena grdosija teška skoro 220 tona, duga 24 metra i široka 11,2 metara. Riječ je o brodu namijenjenom servisiranju ribogojilišta u Norveškoj i četvrti je takav izgrađen u Puli u sklopu poslovne suradnje s norveškom tvrtkom Moen Marin, piše Glas Istre.
Norveški naručitelj nije i korisnik izgrađenih brodova već u toj zemlji pronalazi kupce Tehnomontovih brodova. Stoga su sva četiri broda iz serije, iako iste namjene i sličnih karakteristika, u konačnici različita jer svaki kupac ima specifične želje.
Ovaj, najnoviji brod u nizu, opremljen je specijalnim uređajem za usklađivanje svih propulzijskih dijelova, što znači da su propeler s prekretnim krilima, dva bočna propelera i kormilo softverski usklađeni. To omogućuje brodu da bez obzira na uvjete na moru stabilno stoji u jednoj poziciji.
Brod opremljen mnoštvom opreme
Član Uprave brodogradilišta Tehnomont, Kristijan Ivančić, za Glas Istre je kazao kako su brodovi koje naručuju norveška ribogojilišta namijenjeni premještanju kaveza u kojima se nalazi riba, kontroliranju užadi kojom su vezani za dno, podizanju i premještanju kamenih ploča koje služe za sidrenje kaveza, te drugim potrebama.
Zbog svega toga, ti brodovi imaju mnogo dodatne opreme, a ovi izgrađeni u Puli opremljeni su s dvije dizalice, četiri vitla za potezanje užadi, te raznim sigurnosnim i mjernim uređajima.
Svaki od brodova ima i mini podmornicu koja se ne koristi samo za podvodna snimanja, već su opremljene i uređajima za pranje kaveza, te visokosofisticiranom navigacijskom opremom s pet ekrana na kojima se iz kontrolne sobe upravlja svim radnjama.
Prvi takav brod u Tehnomontu je izgrađen i isporučen 2015. godine, dva su isporučena lani, a zadnji u nizu potkraj srpnja.