Na globalnom turističkom tržištu panedmija je smanjila broj putovanja za čak 73 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu. No tomu unatoč, Hrvatska bilježi rezultate koji premašuju sva očekivanja.
Ali dobrim brojkama hvali se i konkurencija. Kakvi su nam doista rezultati u usporedbi s Italijom, Španjolskom, Grčkom?
Da je Split krcat tuiristima vidi se i po rivi i po brojkama. Prošli je vikend bio rekordan, kroz splitsku zračnu i trajektnu luku prošlo oko 115.000 putnika, najviše ove godine. Slično je i u ostatku Dalmacije i Istre, a turisti znaju zašto.
"Bio sam u Grčkoj i Španjolskoj prije mnogo godina, ali ovdje mi se više sviđa more", rekao je Erik iz Švedske.
"MIslim da je dosta slično kao u Grčkoj, plaže i otoci, kultura je nešto drukčija ovdje, a i ljudi su ljubazni", izjavila je Lara iz Njemačke.
"Sviđa mi se Hrvatska, ovdje sam sedmi put. Zemlja je prelijepa, kao i vrijeme, i zato biramo Hrvatsku", rekao je Jakub iz Nizozemske.
Srpanj je i u dolascima i u noćenjima dosegnuo 80 posto rezultata iz rekordne 2019. godine.
Ipak, usporedba mediteranskih zemalja – nezahvalan je posao, objašnjavaju u Institutu za turizam, jer nema standardizirane metodologije mjerenja podataka, a nekima su zadnji ažurirani podaci – prošlogodišnji. No to bi se uskoro trebalo promijeniti.
"Sad je na Mediteranu jedan od glavnih zadataka, koji prozlazi iz dokumenata koji su napravljeni na razini turizma Mediterana da je potrebno harmonizirati statistike i ujednačiti pokazatelje kako bismo se mogli uspoređivati", izjavila je Sanda Čorak, znansvena savjetnica u Institutu za turizam.
Hrvatska udruga turizma usporedila je dostupne podatke iz Španjolske, Grčke i Italije s Hrvatskom do srpnja ove godine.
Italija je u prvih šest mjeseci imala upola manji promet nego 2019. no srpanj je donio nagli porast pa je Italija sada na 85 posto rezultata iz rekordne godine. Grčka je prvih šest mjeseci imala gotovo identičnu turističku sliku kao i Hrvatska, dok je srpanj završen na 66 posto, a Španjolska i u prvoj polovini godine, kao i u srpnju bilježi minuse i to do čak 74 posto u odnosu na 2019. godinu.
Hrvatska je najbliži Mediteran za goste koje dolaze cestom, objašnjavaju u Udruzi turizma, a ove je godine dobroj sezoni kumovala i povoljna epidemiološka slika te organizirano cijepljenje turističkih djelatnika. No goste, a osobito nove, napominju u Udruzi treba zadržati, pa dizanje cijena smještaja usred sezone - u konačnici nije konkurentno.
"Ovo što ovih dana možemo pročitati u novinama, da se otkazuju rezervacije i da se dižu cijene u nebo mislim da ne pruiliči jednoj turističkoj zelji kao što je Hrvatska, ja pozivam sve one koji to čine, upravo kao zalog za budućnost da se ponašaju krajnje profesionalno jer ćemo jedini na taj način otvoriti vrata i narednim turističkim godinama", rekao je Veljko Ostojić, predsjednik Hrvatske udruge turizma.
Pokazatelji su za Hrvatsku optimistični i za posezonu, jedino što nam nikako ne bi odgovaralo je epidemiološki ulazak u crveno.