NEMILOSRDAN RAT TAKSISTA NA ULICAMA ZAGREBA: /

Kome zapravo smeta Uber i zašto?

Image

Ispred Filozofskog fakulteta u utorak ujutro nepoznati su napadači s fantomkama ubacili baklju u automobil Uberova vozača dok je on bio unutra. Čovjek je jedva izvukao živu glavu.

29.9.2016.
7:30
VOYO logo

'Što je točno potaknulo ovu skupinu na takav čin, ne znamo, međutim moram reći da mi stojimo uz naše partnere, pružamo podršku našem vozaču. Najvažnije je da se on osjeća sigurno, da može nastaviti raditi i privređivati za sebe', rekao je menadžer Ubera za Hrvatsku Davor Tremac za RTL.

Image
RAT TAKSISTA NA ZAGREBAČKIM ULICAMA? /

Maskirani napadači zapalili vozaču Ubera auto, jedva je izvukao živu glavu

Image
RAT TAKSISTA NA ZAGREBAČKIM ULICAMA? /

Maskirani napadači zapalili vozaču Ubera auto, jedva je izvukao živu glavu

Taxi Cammeo, koji se po dolasku na tržište također susreo sa sličnim problemom, suosjeća s vozačima Ubera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Mi smo senzibilni na tu situaciju baš iz razloga što smo mi to sve proživljavali. Situacije, prije svega verbalnog, a onda i fizičkog obračuna, i nije bilo ništa drugo osim činjenice da smo se mi morali potruditi da budemo kvalitetniji', kazao je direktor taxi sektora Cammeo.

Taksisti Uber smatraju nepravednom konkurencijom

Taksisti koji na ulicama Zagreba operiraju već desetljećima ljutiti su na uberovce, za koje tvrde kako rade ilegalno. U tome prednjače taksisti Radio Taxija Zagreb.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Oni su došli ovdje prošle godine i deklarirali su se kao taksi prijevoz i rekli da će isključivo raditi s taksistima koji imaju dozvole, licencije. Sad vidimo da se mulja, da se bilo kakve licencije nabavljaju za prijevoz putnika. Ovdje se dobiva dozvola za rad isključivo od lokalne samouprave', tvrdi Jozo Kovačević, predsjednik udruženja Radio taxi Zagreb.

Uber koristi sivu zonu

Hrvatski zakon se slaže da Uberovi vozači ne rade po zakonu. Ministarstvo prometa kaže da vozači nemaju licencije, a vozila ne zadovoljavaju uvjete. No, sve se to odnosi na usluge taksi prijevoza. Propisi koji bi regulirali ovakav način poslovanja u Hrvatskoj još ne postoje. Upravo to omogućuje Uberu da posluje.

Uber je konkurencija, no jasno je da je ono što je presudno pri odabiru taksi prijevoznika - cijena. A one su različite, od prijevoznika do prijevoznika.

Primjerice, Taxi Cammeo šest kuna plus svaki dodatni kilometar još šest kuna. Slijedi Eko Taxi sa 8,80 plus šest kuna po kilometru. Radio Taxi Zagreb start zaračunava 10 plus šest kuna po kilometru. Uberova startna cijena je šest kuna plus dodatnih tri kune po kilometru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Licencirani taksisti koji plaćaju dozvole po dvije i pol tisuće kuna u Zagrebu ili pak tisuću kuna u Velikoj Gorici tvrde kako se ne mogu nositi s takvom konkurencijom.

Image
Foto: pixsell, Sanjin Strukic/PIXSELL

Problemi i u drugim europskim zemljama

Hrvatska nije jedina u kojoj konkurenciju poput Ubera taksisti preziru. Takva je situacija u većini europskih zemalja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Goran Vojković, stručnjak za prometno pravo, tvrdi kako to ne bi bilo tako kad bi se stvari modernizirale. On kaže kako licencije i koncesije u današnje vrijeme nemaju smisla.

'Policija će morati pripaziti da ne dođe do daljnih eskalacija. Svaki put kad dolazi do velikih tehnoloških promjena dolazi do sukoba. Ovo je tehnološka promjena koja jako mnogo toga mijenja na području prometa. Nažalost, lokalne samouprave ne reagiraju kako bi trebale. Uber nije taksi, Uber je nešto najbliže uzimanju rent-a-cara s vozačem, globalna je platforma koja nudi jako dobre usluge - odmah dobivate rutu, račun, nema posrednika, svi rade transparentno. S druge strane, ostali su klasični taksisti koji plaćaju jako velike licencije za dozvole, koncesije koje u današnje vrijeme više nemaju smisla. Licencirani, ograničeni taksi kao takav je prošlost', rekao je Vojković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo