'Što je točno potaknulo ovu skupinu na takav čin, ne znamo, međutim moram reći da mi stojimo uz naše partnere, pružamo podršku našem vozaču. Najvažnije je da se on osjeća sigurno, da može nastaviti raditi i privređivati za sebe', rekao je menadžer Ubera za Hrvatsku Davor Tremac za RTL.
Taxi Cammeo, koji se po dolasku na tržište također susreo sa sličnim problemom, suosjeća s vozačima Ubera.
'Mi smo senzibilni na tu situaciju baš iz razloga što smo mi to sve proživljavali. Situacije, prije svega verbalnog, a onda i fizičkog obračuna, i nije bilo ništa drugo osim činjenice da smo se mi morali potruditi da budemo kvalitetniji', kazao je direktor taxi sektora Cammeo.
Taksisti Uber smatraju nepravednom konkurencijom
Taksisti koji na ulicama Zagreba operiraju već desetljećima ljutiti su na uberovce, za koje tvrde kako rade ilegalno. U tome prednjače taksisti Radio Taxija Zagreb.
'Oni su došli ovdje prošle godine i deklarirali su se kao taksi prijevoz i rekli da će isključivo raditi s taksistima koji imaju dozvole, licencije. Sad vidimo da se mulja, da se bilo kakve licencije nabavljaju za prijevoz putnika. Ovdje se dobiva dozvola za rad isključivo od lokalne samouprave', tvrdi Jozo Kovačević, predsjednik udruženja Radio taxi Zagreb.
Uber koristi sivu zonu
Hrvatski zakon se slaže da Uberovi vozači ne rade po zakonu. Ministarstvo prometa kaže da vozači nemaju licencije, a vozila ne zadovoljavaju uvjete. No, sve se to odnosi na usluge taksi prijevoza. Propisi koji bi regulirali ovakav način poslovanja u Hrvatskoj još ne postoje. Upravo to omogućuje Uberu da posluje.
Uber je konkurencija, no jasno je da je ono što je presudno pri odabiru taksi prijevoznika - cijena. A one su različite, od prijevoznika do prijevoznika.
Primjerice, Taxi Cammeo šest kuna plus svaki dodatni kilometar još šest kuna. Slijedi Eko Taxi sa 8,80 plus šest kuna po kilometru. Radio Taxi Zagreb start zaračunava 10 plus šest kuna po kilometru. Uberova startna cijena je šest kuna plus dodatnih tri kune po kilometru.
Licencirani taksisti koji plaćaju dozvole po dvije i pol tisuće kuna u Zagrebu ili pak tisuću kuna u Velikoj Gorici tvrde kako se ne mogu nositi s takvom konkurencijom.
Problemi i u drugim europskim zemljama
Hrvatska nije jedina u kojoj konkurenciju poput Ubera taksisti preziru. Takva je situacija u većini europskih zemalja.
Goran Vojković, stručnjak za prometno pravo, tvrdi kako to ne bi bilo tako kad bi se stvari modernizirale. On kaže kako licencije i koncesije u današnje vrijeme nemaju smisla.
'Policija će morati pripaziti da ne dođe do daljnih eskalacija. Svaki put kad dolazi do velikih tehnoloških promjena dolazi do sukoba. Ovo je tehnološka promjena koja jako mnogo toga mijenja na području prometa. Nažalost, lokalne samouprave ne reagiraju kako bi trebale. Uber nije taksi, Uber je nešto najbliže uzimanju rent-a-cara s vozačem, globalna je platforma koja nudi jako dobre usluge - odmah dobivate rutu, račun, nema posrednika, svi rade transparentno. S druge strane, ostali su klasični taksisti koji plaćaju jako velike licencije za dozvole, koncesije koje u današnje vrijeme više nemaju smisla. Licencirani, ograničeni taksi kao takav je prošlost', rekao je Vojković.