U pandemiji kupnja automobila postala je još teža. Isporuka automobila za kojeg se kupac odluči mogla bi potrajati mjesecima.
Razlog tomu je nestašica čipova, a nije pomogla ni pandemija koronavirusa koja je početkom 2020. zaustavila svjetsku ekonomiju. I dok su proizvođači automobila smanjili proizvodnju i čekali, proizvođači čipova su se okrenuli elektroničkoj industriji koja je zbog lockdowna doživjela pravi bum potražnje, piše Net.hr.
Ako imate spreman novac u banci ili u torbi i želite svoj automobil snova te ste se zaputili u prodajni salon, ipak ćete morati čekati. Treba napomenuti da su se vozila po narudžbi i prije pandemije čekala od dva do šest mjeseci, uz neke iznimke, a ovisno o proizvođaču. No sada svi prodavači probijaju te rokove.
Tako ćete na Citroen skrojen po vašoj mjeri čekati između šest mjeseci do godinu dana, a najkraće ćete čekati ako se odlučite za model C4. Identična je situacija s isporukom i kada je u pitanju Peugeot, a njegov najkraće čekani model jest crossover 2008.
Nešto je bolja situacija što se tiče Renaulta, a najmanje ćete čekati ako se odlučite za model iz susjedstva, odnosno Clio koji se proizvodi u slovenskom Novom Mestu, a kojeg ćete čekati tek četiri mjeseca. Ostali modeli u Hrvatsku stižu iz tvornica u Francuskoj, Španjolskoj i Turskoj, a iz Renaulta Hrvatska nam kažu da se i njih ne čeka dulje od pet mjeseci.
Neki su prodavači u Hrvatskoj, poput Forda, dogovorili stalnu dinamiku isporuke vozila u posebnim edicijama i s posebno optimiziranim opremama tijekom čitave ove godine. Što znači da postoji vjerojatnost da na lageru imaju baš vašu žutu Fiestu. Ford kao uvoznik omogućava da se i tako optimizirana vozila mogu još dodatno opremiti prema željama kupaca. Ukoliko se odlučite za tu opciju onda je rok isporuke između 60 i 90 dana. Ako pak među ponuđenim vozilima nema žute Fieste koju baš želite onda ćete se vjerojatno načekati. Iz Forda kažu da je teško pričati o redovnom roku isporuke vozila zbog ovih okolnosti kada je raspon raspoloživih modela sveden upravo na posebne modele.
Postoje i proizvođači koji se nalaze u malo specifičnoj situaciji poput Honde čija dva najprodavanija modela, Civic i HR-V, ove godine dobivaju nova izdanja što znači da trenutni modeli prestaju s proizvodnjom, a koliko će se čekati novi još nije poznato. Kako neslužbeno doznaje Net.hr, ostali se modeli čekaju oko šest mjeseci.