Ponižena i ogorčena, ostala je i bez novca i bez onog što je njime kupila.
''Negdje u proljeće pojavila se akcija spomenutog teleoperatera, koja je za produžetak usluge nudila tablet za 200 kn, uz što je još i išla pretplata za mobilni internet u iznosu od 30-ak kn, sve na 24 mjeseca. Kako sam bila njihov dugogodišnji korisnik (mjesečni računi za mobitele, telefon, internet i TV su iznosili oko 700 kn mjesečno, godinama) odlučila sam se na to, tablet mi je trebao i nije mi se sve to skupa činilo kao neki veliki trošak.
I tako, naručila sam sve preko web shopa, tablet je stigao nakon par dana, ugovor također. Već nakon par dana korištenja dotičnog tableta primijetila sam da se jako zagrijava i da se brzo prazni. Nakon nekih mjesec dana tablet se prestao puniti.
Lijepo sam ga spakirala u kutiju, u nju stavila punjač, garanciju, račun, ugovor i odnijela to u poslovnicu u Slavonskom Brodu. Službenica je to sve pregledala, dala mi je nekakav papir da je zaprimljen na servis, napisala IMEI broj uređaja, u kojem je pisalo da je pregledan i da nema nikakvih vanjskih oštećenja.
Uređaj fizički oštećen?
Nakon par dana nazvali su me iz servisa i rekli da je uređaj fizički oštećen i da to ne ulazi u garanciju, da je oštećena matična ploča i da popravak košta oko 800 kn. Ja sam im rekla 'ne hvala, neka mi ga vrate'. I zaista, ubrzo su me nazvali iz poslovnice i rekli da dođem po uređaj.
Kada sam stigla u poslovnicu gospođa mi je ispod pulta izvadila tablet u prozirnoj najlon vrećici, tablet je ogreban na stražnjoj strani, a radni nalog servisa imao je napisan IMEI broj različit od onog koji je zapisan kada je primljen na servis.
'A gdje je kutija', pitam, 'gdje je punjač, račun, garancija, sve ono što sam predala'? Ona sliježe ramenima, ne zna, ovo su joj poslali iz servisa. Nisam to htjela primiti, rekla sam da želim sve ono što sam i predala na servis. 'Dobro', kaže ona, kontaktirat će servis pa će mi se javiti.
I tako smo se mi počeli dopisivati, ja sam uložila prigovor, jer kako uopće da znam da je to moj tablet, na radnom nalogu je drugi IMEI broj, uređaj je ogreban, a ako ga neće popraviti, neka mi vrate punjač, garanciju i račun. Uglavnom, njihov odgovor bio je da tablet neće popraviti, tj ne priznaju garanciju, ali, eto, u znak dobre volje oprostit će mi pretplatu (sve te mjesece ja sam uredno plaćala mobilni internet) te će mi ukinuti produžetak ugovora paketa koji sam uzela. I na kraju, dat će mi zamjenski punjač. 'Ajde dobro', mislila sam, 'barem nešto'.
Dali joj čudan punjač
Otišla sam ponovo u poslovnicu, tamo dobila nepopravljeni tablet u istoj onoj vrećici i nekakav punjač koji nije bio ni nalik onom originalnom, ali bio je ista marka tako da mi nije palo na pamet da i tu nešto ne štima. Kutija s garancijom i računom se nikad nije pojavila. Odgovor gdje i kako su nastale ogrebotine na poklopcu također nikad nisam dobila.
Kako mi je bilo svega toga preko glave, a i nisam od onih koji se svađaju pokupila sam to i odnijela u prvi servis na koji sam naišla.
Kad sam rekla o čemu se radi serviser je rekao da je vjerojatno konektor u pitanju i da je to često kod tih jeftinih tableta . Sutradan me nazvao, rekao da je popravljen, 100 kn popravak.
Ok, došla sam po njega, vidjela da radi, da se puni i otišla kući. I nastavio je raditi još nekoliko dana. I onda se prestao puniti. Opet. Odnijela sam ga na servis, oni su ga spojili na punjač, tablet radi.
'Pa dobro, šta je to', pitam ja njih. Serviser mi je rekao da odmah donesem punjač, a kada sam ga donijela rekao mi je da to uopće nije punjač za tablet, da je preslab te da on može samo oslabiti bateriju. I tako ja odem do trgovine i kupim novi, jači punjač. Još 100 kn. Dakle, 200 u početku, 100 popravak, 100 punjač. Radio je kojih par mjeseci i na kraju je prestao raditi. Baterija bi se napunila, ali bi se ispraznila nakon desetak minuta.
U servisu su mi rekli da je to zbog onog prvog punjača, da je on oslabio bateriju. I eto, tako je završilo moje iskustvo s tabletom i servisom.
Ne moram posebno napominjati da sam u međuvremenu otkazala sve svoje usluge kod njih i prešla kod drugog operatera, za sve one novce koje sam im ostavila mogla sam kupiti dobar auto, a oni mi nisu mogli popraviti jedan najobičniji tablet'', zaključila je ogorčena čitateljica.
Josip Miletić, dnedavno novi predsjednik udruge Zadarski potrošač, naglasio je kako je najveći problem potrošača taj što ne znaju sva svoja prva.
"Dosta toga ljudi ne znaju, recimo da do šest mjeseci od datuma kupnje mogu zatražiti od Inspektorata da žele poslati neispravan uređaj na vještačenje, ali o trošku trgovca. Ako je uređaj pod jamstvenim rokom, ne treba ići serviseru već ga treba ostaviti tamo gdje ga je kupio jer trgovac ima ekskluzivni ugovor sa servisom", objasnio je Miletić za Zadarski.hr.
Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr