Jedan od čitatelja kupio je kćeri mobitel u Karlovcu za Božić prošle godine koji je uredno radio sve do kolovoza kada se više nije dao napuniti. Kako se u međuvremenu zatvorila trgovina u Karlovcu, servis u Zagrebu je tražio da ga gospodin osobno dostavi u Zagreb.
'Šetanje' od Karlovca do Zagreba i natrag
'To sam i napravio gdje je mobitel preuzet na popravak u njihovom servisu. Nakon dva tjedna zovu da je popravljen i da dođem po njega pa ja opet iz Karlovca u Zagreb na svoj trošak. Kad tamo na pultu mi kažu da je mobitel ispravan, a meni mrak na oči. Normalno, pred njihovim djelatnikom pokušavamo upaliti i puniti mobitel i on ništa, kvar i dalje isti. Djelatniku je također isto malo čudno i neugodno kako je serviser zaključio da je ispravan te ga odmah vraća natrag na servis. Ponovno nakon dva tjedna zovu da je popravljen, a ja odbijam otići u Zagreb po njega te mi ga oni šalju kurirskom službom doma. Otvorim paket i mobitel radi, kćer sretna i zadovoljna, ali samo do navečer kada je trebalo napuniti mobitel. Opet isti kvar, ne može se napuniti. Pomalo već lud od servisa i popravaka tražim od njih konačan popravak ili da mi zamjene za novi', piše iznervirani čitatelj. Mobitel i dalje stoji na servisu, jer se, očito igra na taktiku zavlačenja. Čitatelj na kraju cinično zaključuje: Živjela Europska unija i potrošačka prava!
Priča druga. Čitateljica je kupila novi mobitel u ožujku ove godine. Kada je pokušala umetnuti karticu, shvatila je da je mobitel neispravan, odnosno, da na mjesto gdje ide kartica nedostaje jedna žica. Mobitel je odnijela na servis iz kojeg su se nakon 40 dana javili s porukom kako ne valja kartica. Nakon što je kupila drugu, ista stvar, isti problemi. Mobitel ponovno završava na servisu iz kojeg sada tvrde da mora proći najmanje 90 dana do ponovnog servisiranja, iako to u garanciji ne piše. Čitateljica, naravno, na to ne pristaje, jer servis nisu ni radili, budući da je kvar, navodno, bio u kartici. Nakon nove runde razgovora s operaterom saznaje da ako unutar tih 90 dana ponovi servis, garancija to ne pokriva već trošak plaća sama. Iznervirana i ogorčena, prijeti operateru da će završiti u novinama nakon čega pristaju na servisiranje bez troška.
Okrivili je da je odgovorna što nedostaje žica
Epilog priče: Mobitel je bio gotov za 12 dana, no čitateljici su to javili za 40 dana uz objašnjenje da u mobitelu fali žica, međutim, za to su okrivili korisnicu.
I za kraj dokaz da se čak i kod nas čovjek može izboriti za svoja prava. Čitatelj je dobio smartphone za rođendan pred nekih dvije godine. Nakon dva tjedna se ugasio i više se nije htio upaliti. Nakon što ga je dao na popravak, za tri tjedna dobio ga je natrag i sljedećih mjesec dana je radio normalno. No, onda se opet ugasio i slijedi standardna procedura. Servis od 20-ak dana, jedno vrijeme smartphone radi pa se opet pokvari i tako u krug.
Tu sad već eskalira nezadovoljstvo čitatelja i zove Udrugu potrošača da se raspita za svoja prava. Tamo saznaje da ima mogućnost biranja između servisa, zamjene uređaja za novi ili na povrat novca. Kalvarija traje već šest mjeseci, no, čitatelj ohrabren pravima odlazi u trgovinu gdje nailazi na podsmijeh.
'I ne budi mi lijeno, pošaljem ja mail Državnom inspektoratu da je tako i tako s telefonom i da sam se raspitivao za svoja prava kod Udruge potrošača i da sam bio u trgovini. Kaže meni gospodin da ta prava oko vraćanja novca, jer je to u tom trenutku nakon tih bahatih prodavača bila jedina opcija, i nisu baš dobro objašnjena u zakonu pa da neka ja napišem njima (trgovini) pismo, preporuku sa povratnicom gdje tražim ta svoja prava i da mi u roku osam dana moraju odgovoriti. Prošlo je od toga nekih 10-tak možda i dva tjedna da ja nisam poslao to pismo kada zove mene inspektor da moram to poslati, inače će se smatrati da sam odustao od žalbe i neka to obavezno pošaljem danas, a da on na prijavu mora izaći na teren u tu trgovinu sutra. Ja sam isti trenutak sastavio to pismo i poslao ga do nekih 14:30 (četvrtak), tako da su oni vjerojatno dobili to pismo petak ujutro i istovremeno im je pokucao na vrata inspektor.
U petak oko 11 su me zvali da ako mogu doći u grad da mi vrate novac! Dakle, nevjerojatno kako je to odjednom ipak moguće! Možete zamisliti koliki mi je bio osmjeh na licu kada sam vidio one iste trgovce koji su mi se podsmjehivali. Na izjavi je pisalo da mi u nemogućnosti nabave istog telefona vraćaju novac. Ne treba odustati, treba se raspitati za svoja prava, kontaktirati nadležne službe i napraviti sve što od vas traže. Preteško zarađujemo pare da bi ih dali nekim trgovcima koji misle da su ulovili Boga za neku stvar jer su otvorili dućan... jaka stvar!', zaključuje čitatelj. Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr