Napokon kreće gradnja pristupnih cesta prema Pelješkom mostu. Nakon niza tužbi i rušenja natječaja potpisani su ugovori za izgradnju druge, treće i četvrte faze projekta koje će graditi austrijski Strabag i grčki Avax.
Prema projektu pristupne ceste trebale bi biti dovršene za 33 mjeseca čime se ne bi dovelo u pitanje financiranje iz fondova Europske unije.
Nema više tužbi, nema više rušenja natječaja, nema više frustracija. Potpisom na ugovore za gradnju 30 kilometara pristupnih cesta Pelješkom mostu završena je birokratska agonija i najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj je korak bliže ovom, ilustriranom izdanju.
"Evo, ono što možemo reći u ovom trenutku je da smo svi skupa sretni i zadovoljni da se postupak ugovaranja priveo svom kraju i da radovi na pristupnim cestama počinju", kazao je ministar prometa Oleg Butković.
Ritam Kineza koji u punoj brzini rade prvu fazu projekta - sam most, u drugoj fazi, na dionici Duboka-Sparagovići pokušat će dostići Strabag, a u trećoj i četvrtoj fazi, na dionici Sparagovići-Doli grčka tvrtka Avax. Austrijanci imaju rok od 33 mjeseca, Grci 28 mjeseci.
"Vrlo smo ponosni što smo dobili ovaj projekt i radujemo se što ćemo ga završiti na vrijeme i s očekivanom kvalitetom. Počinjemo sad", rekao je , generalni direktor Avax SA.
Veljko Nižetić, direktor Strabaga rekao je da od ponedjeljka startaju s privremenim uredom na gradilištu te da prikupljaju operativu.
Sve će kontrolirati Hrvatske ceste
I bolje im je da bude tako jer se na samom potpisivanju ugovora aktivirao i premijer koji je jasno pokazao što očekuje od izvođača.
A da svatko na vrijeme izvršava što mora, pazit će Hrvatske ceste.
"Na nama je da stvorimo sve pretpostavke za nesmetani rad, to ćemo i učiniti i da zapravo neprestano bdijemo nad tim projektom i upravljamo tim projektom na najbolji mogući način", rekao je , predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.
Jer iako je birokratska noćna mora gotova, primjer čiovskog mosta nas uči da i u izvedbi može doći do velikih problema, a 85 posto sredstava koje osigurava Europska unija mora biti potrošeno do kraja 2023.
"Ovdje ne očekujemo veće probleme. Ipak, radi se o svjetskim, europskim tvrtkama koje su renomirane, imaju iskustvo, imaju reference da grade ovakve projekte", rekao je Butković.
Ako se ministrova nadanja ostvare, ceste koje vode prema mostu trebale bi biti gotove tek nekoliko mjeseci nakon što Kinezi dovrše most.