... a naša reporterka Ines Goda je odmah krenula obilaziti autosalone da vidi hoće li više uštedjeti na kupnji novog ili polovnog automobila.
Da će rabljeni automobili pojefiniti od Nove godine to smo već znali. Ali da će jeftiniji biti i novi - to je novost.
Na ovaj Mercedes C klase, koji stoji 375 tisuća kuna sada se plaća oko 33 tisuće kuna posebnog poreza na motorna vozila. Novim porezom plaćalo bi se 23 100 kuna. Odnosno kupac bi na ovom automobilu mogao uštediti oko 9900 kuna.
A još više će se uštedjeti na onim najskupljim automobilima.
"Pa skuplja vozila normalno koja prelaze milijunske iznose mogu imati uštede veće od sto tisuća kuna, ali takvih vozila je jako malo u Hrvatskoj i praktički se ne može reći da se prodaju", kazao je Davorin Tomičić, Mercedes Hrvatska.
Dobre vijesti o manjim trošarinama objavio je sinoć u Direktu ministar financija.
Dakle trošarina odnosno posebni porez na motorna vozila mogao bi
biti
smanjen i za 30 posto.
"Gotovo sigurno je RH jedna od najviše porezno opterećenih država u Europi pa onda ovo dodatno smanjenje će sigurno nama koji radimo u ovom segmentu i tržišnom dijelu pomoći u daljnjoj prodaji", dodaje Tomičić.
VIŠE PROČITAJTE:
U prvih deset mjeseci prošle godine Hrvati su kupili 37 805 novih automobila. Ove godine, još više - 45.128.
U 2016. prodano je 47 156 rabljenih automobila, a ove godine prodano ih je nešto manje - 46 181.
Ali trgovci rabljenim automobilima već sljedeće godine očekuju bolju prodaju jer stiže upravna pristojba.
Ona će zamijeniti posebni porez na stjecanje rabljenih vozila, a računat će se prema snazi motora i starosti automobila.
"I na nekakvom Polu koji je ajmo reći najprodavaniji auto te
klase u Hrvatskoj danas smo imali oko 3 tisuće kuna prijenosa, a
u 2018. nas očekuje oko 2300-2400 kuna pristojbe", poručio je
Mario Primorac, član Uprave TRCZ-a.
Za neke rabljene automobile upravna pristojba bit će čak i
dvostruko manja od dosadašnjeg poreza, a i cijeli
postupak prijenosa vlasništva bit će jednostavniji i brži
jer će kupac sve obavljati na jednom mjestu - u stanici za
tehnički pregled vozila.
Cijeli paket mjera, tvrdi ministar financija, trebao bi pomoći
obnovi hrvatskog voznog parka.
Kriza koja je započela 2008. je devastirala hrvatsko tržište automobila. Mi smo tada se dobrano približili padu ispod 10 godina starosti, da uđemo u taj krug ispod deset godina starosti.
Međutim, vozni park je u međuvremenu odnosno njegova starost je porasla na 13 godina i kao takva je vjerojatno jedna od najlošijih u Europi", smatra Kristijan Tićak, glavni urednik magazina Auto motor i sport.
NIže cijene u 2018. to bi trebale promijeniti.