Na željezničkom kolodvoru u nedjelju u 10 sati i 52 minute iz Bjelovara put Zagreba krenuo je prvi nagibni vlak na novoj pruzi, prvoj u Hrvatskoj izgrađenoj nakon 52 godine.
No, ni ovaj put nije moglo proći bez poteškoća. Vlak je stao 200 metara nakon što je krenuo s bjelovarskog željezničkog kolodvora, a navodno su se aktivirale određene blokade.
Vlaku je trebalo desetak minuta da otklizi s kolodvora, zbog čega će dolazak u Zagreb kasniti oko pola sata.
Pruga Gradec – Žabno duga je 12,2 kilometra, a njome će se putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba sa sadašnjih dva sata skratiti za 50 minuta.
Voditelj projekta gradnje te pruge Hrvoje Milas kaže da su izvedeni radovi u vrijednosti 200 milijuna kuna, nadzor je stajao 12,5 milijuna kuna, a u pripremu projekta uloženo je 44,5 milijuna kuna. Projekt je 85 posto financiran iz fondova EU.
Prugu je sagradio španjolsko-njemački konzorcij Comsa i Wiebe, radovi su počeli u rujnu 2017, a rok završetka bio je studeni 2017. no, završeni su, kaže Milas, šest-sedam mjeseci nakon tog roka. I to zbog arheoloških nalazišta, a peh su imali i s kolodvorskom zgradom u Žabnom koja se srušila kod su je počeli uređivati.
Inače, putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba preko dionice nove pruge od 15. prosinca do kraja godine bit će besplatno te će se tako proslaviti otvorenje nove dionice pruge u Hrvatskoj.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić objasnio je da će cijena karte od iduće godine, kad se počne naplaćivati, biti od deset do 25 posto niža od sadašnje jer se putovanje od Bjelovara do Zagreba skraćuje za 15-ak kilometara.
"Vjerujem da će nova pruga puno značiti za Bjelovarsko-bilogorsku, ali i Koprivničko-križevačku i Zagrebačku županiju. Vrijeme putovanja do Zagreba smanjuje se na sat i 11 minuta, a kada se završi izgradnja drugog kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Križevci, smanjit će se na 50 minuta", istaknuo je Ukić i dodao da će novom prugom Zagreb – Bjelovar prometovati sedam linija, a Bjelovar – Zagreb pet.
"Postojeći vlakovi bit će klimatizirani, a uvodimo i jedan nagibni vlak i putnici će svakako osjetiti povećanje kvalitete, pogotovo ljeti", rekao je Ukić.