Nakon 26 godina gradnje, brza cesta Solin-Klis u nedjelju je u punom profilu pustena u promet, a zadnjih 4,5 kilometara kostalo je 250 milijuna kuna.
Ta se cesta pocela graditi jos prije 26 godina, a u nekoliko je navrata gradnja bila prekidana. Nekoliko je godina bilo potrebno da se taj projekt ponovno pokrene, pa je 1999. godine bio izgraden istocni dio ceste.
Iako su investitori jos 2008. godine najavljivali da ce brza cesta Solin-Klis biti ubrzo gotova, to se dogodilo tek danas, nakon cega je svecano pustena u promet.
Spoj sa Zagorom i autocestom
Rijec je o cesti koja je iznimno vazna za grad Split i okolicu, jer ga spaja sa Zagorom i autocestom. Osim toga, spaja autocestu A1 kod Dugopolja s jadranskom turistickom cestom D8 i Splitom kao najvecim jadranskim sredistem. Cesta ima tri tunela i devet nadvoznjaka. Ocekuje se da ce smanjiti guzve koje se ljeti stvaraju zbog dolaska domacih i stranih turista na obalu.
Ovoga ljeta je na istoj cesti otvoreno nekoliko poddionica brze ceste, nakon cega su se pravi radovi poprilicno "zahuktali".
Cesta se pocela graditi prije Domovinskog rata, tijekom kojega su radovi bili obustavljeni, a zatim je proces zavrsetka ceste usporila i gospodarska kriza te poslovni problemi izvodaca radova, splitske tvrtke "Konstruktor".
Hrvatske ceste su dale nalog poduzecu Hidroelektra-niskogradnja, koja je s Konstruktorom bila u poslovnoj udruzi, da preuzme nedovrsene poslove, a kako "Konstruktor" nije htio napustiti gradiliste, to se rijesilo tek sudskim putem.
Brza cesta Solin-Klis je izgradena na teskom brdsko-planinskom terenu, pa cak 70 posto njene dionice cine objekti zbog kojih je cijena gradnje i opremanja prometnice po kilometru bila oko 55 milijuna kuna.