Najprometnija dionica Istarskog ipsilona napokon dobiva puni profil. Tijekom ljetnih mjeseci, dionicom prođe 60.000 vozila, a gradnja znači veću sigurnost.
"Imamo osigurano preko 90 posto zemljišta, imamo lokacijsku dozvolu, građevinsku, sve ishođene. Ono što je najvažnije, imamo osigurano financiranje sa svjetskom bankom i tri komercijalne banke", kaže Dario Silić, generalni direktor BINA-Istre.
Radovi bi mogli početi već početkom lipnja. Dionica je duga 28 kilometara, ali zbog kompleksnosti gradnje teška čak 169 milijuna eura. Planirani dovršetak je 2019. godine.
Očekuje se da bi puni profil mogao podignuti BDP za 0,5 posto i zaposliti 1000 radnika pa ne čudi da Vlada daje zeleno svjetlo. BINA Istri smiješi se koncesija na dodatnih 10 godina.
"Mi ćemo sljedeći tjedan, ili tjedan iza toga, čim bude državni proračun gotovo, otići u Ministarstvo financija. Tu imam i podršku ministra turizma. Želimo da se Istarski ipsilon dovrši, ova prva faza do tunela", rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Hrvatska politika dugo je trgovala upravo s Istarskim ipsilonom. Tim je projektom IDS uvjetovao ulazak u lijevu koaliciju.
"To je pripremljena investicija na kojoj se već cijeli niz godina radi i vjerujem da je želja za investicijama ono presudno što utječe na brzu realizaciju ovog projekta", kaže istarski župan Valter Flego.
Slučajno ili ne, prvi veliki projekt dotiće zavičaj novog ministra.
"Dajemo mu punu podršku, ali treba nastaviti do Rijeke i zoabilazicu pa do Žute Lokve. Neka se pokaže kao pravi Primorac", kaže Romeo iz Rijeke.
Prva stanica u ambicioznim planovima ipak je druga cijev tunela Učka.