Kapsula u kojoj čovjek u uredu radi u miru, na temperaturi kojoj želi, izoliran od kolega i od korone. Sklopivi ured sa stolom, računalom i stolicom, koji lijepo ponesete doma. Epidemija je utjecala na dizajn namještaja, na način na koji jedemo, oblačimo se. A sve to tema je ovogodišnjeg tjedna dizajna u Zagrebu.
Suživot s koronom
Ulazak u redizajniranu "Novu normalnost." Na ovom sajmu i
namještaj i pribor za jelo i niz izložbi prikazuju na koji način
bi nam suživot s koronom mogao postati malo lakši. Jedan,
naizgled ormarić za dnevni boravak iz Međimurja, brzo postaje
kućni ured. I to za dvoje.
''Kad se ponovno zaklopi jednostavno se odgura u bilo koji dio
vašega doma. Bili smo inspirirani koronakrizom, pošto su svi
radili sa blagovaonskih stolova, a ovo je profesionalno rješenje
koje stane u bilo koji dio vašeg doma'', objasnio je arhitekt
Jakov Fatović.
A može se vidjeti i ured iz budućnosti. S ulaskom u svoju kapsulu ne samo da ste zaštićeni od letećih virusa već i od pogleda šefa.
''To je naš novi proizvod i to je uredska kapsula namijenjena open space uredima gdje je uvijek problem s bukom u prostoru, radnici se ne mogu izolirati adekvatno i potrebno im je da se izoliraju. Počeli smo to razvijati prije cijele priče s pandemijom, ali je i za ovu situaciju super rješenje'', kazala je dizajnerica Zrinka Nedeljković.
Kapsulu možete zatvoriti sa svih strana, u njoj si podesiti svjetlost i visinu stola. Za one koji su klaustrofobične prirode, postoji i kapsula s prozorčićem.
Stotine izlagača
Sajam ima preko 100 izlagača, većina njih su hrvatski kreativci,
baš kao i jedan mladi Zagrepčanin koji se predstavlja s čarapama.
Štoviše, naš sugovornik toliki je zaljubljenik u čarape da se
voli nazvati balkanskim kraljem čarapa.
''Ja oduvijek sam volio čarape, svagdje sam putovao, kupovao si
čarape i to traje već 15 godina i već zadnjih par godina želim
napraviti hrvatski brend čarapa. Moja najbolja prijateljica Doria
je dizajner svih ovih lijepih čarapa'', rekao je Filip
Eterović, balkanski kralj čarapa.
Cijena ulaznice je 25 kuna, ona osim sajma uključuje i
koncerte, predavanja, radionice i revije i. sajam prostire se na
tri tisuće metara kvadratnih i dvije etaže. Na doljnjem katu je
tridesetak štandova, a na gornjem nalaze se razne izložbe.
Izložbe redom studenata iz 11 hrvatskih fakulteta, i jedna
povijesna izložba - Zagrebačka ambalaža. Ona otkriva snagu
zagrebačke industrije stare unazad 150 godina. U izlozima tako
leži toster iz 1961., stalak revolucionarne Penkale, stare kutije
keksa.
''Predstavljamo tvrtke kojih više nema koje su nekad činile
industriju grada Zagreba, ugasilo se s Drugim svjetskim ratom.
Evo primjerice, tu je interesantna bočica na njoj piše prva
trešnjevačka oranžda šta implicira da postoji prva trnjanska
oranžada ili druga trešnjevačka, a zanimljivo je da nitko ne zna
ništa o tom brendu'', izjavio je direktor festivala Zagreb Design
Week Daniel Tomičić.
Zakoračiti u prošlost, ili pak u budućnost, možete još do
nedjelje.