čekali na kiši /

Na ogromne redove po kiši i buri u KBC Split stigla i reakcija iz bolnice: 'Pao nam je informatički sustav'

Žurno će zatražiti očitovanje ravnatelja navedene zdravstvene ustanove

14.12.2018.
14:02
VOYO logo

Ministarstvo zdravstva reagiralo je na tekst Slobodne Dalmacije o velikim redovima za upis na preglede u KBC-u Split.

Priopćenje poslano svim redakcijama prenosimo u cijelosti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Slijedom novinarskog teksta objavljenog na web stranici Slobodne Dalmacije 14. prosinca 2018. godine, autora PSD, pod naslovom „Ovo je slika hrvatskog zdravstva: samo jedan dan u mjesecu i brojni ljudi koji čekaju na kiši“, a vezano uz organizaciju naručivanja na zdravstvene usluge u djelatnosti pulmologije u KBC Splitu, ističemo kako Ministarstvo zdravstva smatra neprihvatljivim takav način organizacije sustava naručivanja za potrebne bolničke zdravstvene usluge te će žurno zatražiti očitovanje ravnatelja navedene zdravstvene ustanove.

Također, ističemo da je od početka uvođenja projekta Nacionalne liste čekanja Ministarstvo zdravstva utvrdilo načine na koje se pacijenti mogu naručiti na indiciranu bolničku zdravstvenu uslugu, a to su putem izabranog doktora primarne zdravstvene zaštite, elektronskim putem i putem telefaksa te osobnim dolaskom (uz mogućnost da druga osoba naruči pacijenta). 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ograničavanje mogućnosti narudžbe u bolničkom sustavu na samo određene dane u mjesecu izravno smanjuje dostupnost bolničke zdravstvene zaštite pacijentima te je u suprotnosti s aktivnostima koje provodi Ministarstvo zdravstva", stoji u priopćenju.

Nedugo nakon reakcije nadležnog ministarstva, stigla je i reakcija iz same bolnice.

Predstavnik klinike za pedijatriju Marijan Saraga objasnio je da je u bolnici pao informatički sustav zbog čega pedijatri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti nisu mogli djecu upisati on-line, te su roditelji morali doći osobno.

“Danas smo imali veliki problem što sam čuo da je došlo do pada informatičkog sustava pa liječnici opće prakse nisu mogli upisati djecu, već su roditelji morali doći osobno. Ovaj problem trebao bi se riješiti tijekom dana”, kaže Saraga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Uz isprike građanima, želim reći da niti jedan čovjek nije ostao ne upisan. Upisali smo ih kroz jutro 80 posto, a kada je nestalo termina naložili smo da se uzmu svi podaci svih pacijenata, te ćemo ih naknadno izvijestiti o slobodnim terminima, što bi trebalo biti relativno brzo.”

Pacijenti se ne upisuju jednom mjesečno jer bi tada gužve bile još i veće, naime veliki broj djece niti ne dođe na preglede, čime se stvore veliki gubici u vremenu. To se događa u skoro 30 posto slučajeva, kaže Saraga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Djecu upisujemo jednom u tri mjeseca, a ne jednom mjesečno, tako da bi imali što veći obuhvat, jer vršimo preglede po prvi put ali i one kontrolne. Ovi redovi koje smo danas vidjeli po medijima nije problem pulmologije . Imamo 20 ambulanti i neki pacijenti se ne upisuju on-line kako im je omogućeno nego vole doći osobno.

Računam ako u našoj Klinici pregledamo oko 6,5 tisuća djece tijekom četiri mjesečna razdoblja, a ako je došlo 200 do 300 ljudi ovdje na upis to je oko 3 posto. To znači da je 97 posto djece ipak upisano bez ikakvih problema.”

Period upisivanja od tri mjeseca je za sada zadovoljavajući, ali ako se pokaže neučinkovitim onda ćemo ga promijeniti, Predstavnik klinike za pedijatriju i dodaje da će se i dalje na neke preglede morati čekati zbog nedostatka osoblja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike