Za neuspjeh su kandidati, ali i neki njihovi instruktori optužili HAK-ove instruktore koji nisu odustali od održavanja polaganja ispita iako je poligon, s kojeg se polazi i na kojem kandidati moraju odraditi dvije bitne vježbe, bio prikriven ledom.
"U pravilu, kada poligon nije očišćen, preskaču se vježbe i odmah se ide na cestu. No, to danas nije bio slučaj", požalio se net.hr-u jedan od instruktora, koji je potvrdio da su u srijedu ujutro gotovo svi kandidati pali ispit.
"Na poligonu kandidati moraju odraditi dvije osnovne vježbe – 'vožnja u pravcu uz promjeru smjera' i 'ubrzavanje uz intenzivno kočenje'. Oznake na poligonu, po kojima su vježbali, prikrivene su snijegom i uopće se ne vide", objasnio je instruktor, koji želio ostati anoniman, ističući da se budući vozači moraju snaći i u zimskim uvjetima, ali da se od njih ne može tražiti da izvode vježbe na ledenoj podlozi.
Ispitivač HAK-a Mladen Novoselec ne vidi ništa sporno u polaganju ispita na ledenom poligonu.
"Sve su to uvjeti koje ih čekaju kada krenu u promet. Nisu to ekstremni, nego specifični uvjeti. Uz to, nitko nikoga ne slili da polaže ispit. Kandidatima je ponuđeno da mogu vratiti uplatnicu, uz povrat novca koji su uplatili", kaže Novoselec. Na našu primjedbu da kandidati nisu vježbali u specifičnim uvjetima i da nije realno da će uspješno odraditi vježbe na ledu, Novoselc odgovara da su "vježbe imali priliku isprobati i na snijegu".
Što se tiče vježbe na snijegu, ispitivač Novoselec je u pravu, no važno je napomenuti da su ih kandidati odradili neposredno prije ispita.
Instruktor Boris iz autoškole Siget mišljenja je da budući vozači trebaju iskušati uvjete koji će ih čekati kada se uključe u promet, pa čak i na polaganju vozačkog ispita. Ljut je na gradske službe koje nisu očistile poligon za vježbanje, koji inače plaćaju.
Svojim kandidatima koji su čekali ispit savjetovao je da vježbu "ubrzanja uz intenzivno kočenje" odrade uz brzinu od 20 km/h, a ne kako je inače pravilo uz brzinu od 30 km/h.
Na poligonu smo se uvjerili da to neiskusnim "vozačima" nije lako izvesti. Gotovo su svi "proklizali", pa i Dino i Zinka, koji su ipak odlučili izaći na ispit i uz pomoć instruktorovih savjeta ga pokušati položiti.
"Svejedno mi je, ionako ću pasti", našalio se Ivan, koji prvi put izlazi na ispit. Ne ljuti se na HAK-ove ispitivače, nego na službe koje nisu očistile poligon.
Za prolaz na vozačkom ispitu, uz znanje i vještine, treba i malo sreće. Za polaganje u zaleđenom poligonu neiskusnim kandidatima treba ponajprije sreća. Pouzdati se u sreću i trikove instruktora je za hrabre i one koji imaju novca.
Ponavljanje ispita stoji najmanje 800 kuna. Naime, sam ispit treba HAK-u platiti 250 kuna, a autoškoli ispitni sat 142 kune, te još najmanje tri dopunska sata koja se plaćaju po 142 kune.
U HAK-u smatraju da su vozački ispiti na poligonu na Prisavlju provedeni u skladu s propisima. Navode kako su njihovi ispitivači upozorili sve kandidate kako vožnju trebaju prilagoditi vremenskim i prometnim uvjetima, nakon čega su neki kandidati odgodili, a neki pristali pristupiti polaganju.
"Programom vozačkog ispita propisano je kako u slučaju loših meteoroloških uvjeta ovlašteni ispitivač mora upozoriti kandidata za vozača da brzinu vozila pri izvođenju posebnih radnji na prometnom vježbalištu prilagodi vremenskim i drugim uvjetima. Ukoliko ispitivač ocijeni da bi bila ugrožena sigurnost kandidata, može odgoditi ispit ili odrediti da se izvode na površinama na kojima postoje", pojasnila Marijeta Ćelić, iz HAK-ove službe za odnose s javnošću.