Iskusni hrvatski pilot Ivan Selak prije nekoliko dana komentirao je borbene zrakoplove koji su Hrvatskoj ponuđeni u najnovijem natječaju te je za sve osim za izraelski F-16 Barak, imao samo riječi hvale.
No tom prilikom osvrnuo se i na izjavu ministra obrane Maria Banožića je ranije pokušao prisnažiti koliko nam je važna nabavka novih zrakoplova, što je iskusnog pilota Selaka uvrijedilo: "Ministar Banožić je rekao da MIG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. Dakle, MIG-ovi mogu letjeti noću", zaključio je Selak.
Ministarstvo se ne slaže sa Selakom
Na taj komentar reagirali su iz Ministarstva obrane Republike Hrvatske te su objasnili pitanje uporabe borbenih aviona MIG-21.
"Borbeni avioni MIG-21 nisu opremljeni za provedbu zadaća noću. Avion MIG-21 koristio se u operativnoj uporabi u gotovo 50 zrakoplovstava širom svijeta, a neke zemlje kao Republika Hrvatska koriste ga još i danas. S obzirom na zahtjeve, primarno je konstruiran za presretanje velikih ciljeva koji slabo manevriraju (bombarderi) u dnevnim uvjetima i zbog toga nije opremljen za zračnu borbu na srednjim i velikim daljinama, kao ni za borbena djelovanja noću.
Nabavom i uvođenjem u operativnu uporabu VBA dostići će se pune borbene sposobnosti u provedbi zadaća zaštite zračnog prostora RH danju i noću.", kazali su iz MORH-a.
Podsjetimo, domaćim MiG-ovima krajnji rok upotrebe je do 2023. te će Hrvatska usprkos koronakrizi i ogromnoj proračunskoj rupi, po tko zna koji put pokušati nabaviti eskadrilu borbenih zrakoplova. Na stolu su trenutno četiri ponude - Amerikanci nude nove F-16, Šveđani nove Gripene, a Izrael rabljene F-16 Barake, ovog puta s američkim blagoslovom.