U pitanju su, tvrde iz MORH-a, ozbiljne naznake o zabrinjavajućim radnjama koje mogu utjecati na obrambenu sposobnost Republike Hrvatske.
Sumnja se, naime, da su na dijelovima MIG-ova što su remontirani u Ukrajini prekucani brojevi šasija, te da je u stvari riječ o pet godina starijim dijelovima nego što to proizlazi iz priložene dokumentacije.
Osnovano stručno povjerenstvo
Čim je MORH doznao za te sumnje u dogovoru s načelnikom Glavnog stožera Oružanih snaga RH osnovano je povjerenostvo kako bi se provjerila tehnička ispravnost, te donijela prosudba o mogućnosti daljnje operativne uporabe i eksploatacije tako remontiranih i nabavljenih zrakoplova MiG-21.
To stručno povjerenstvo uzelo je u obzir učestale poteškoće sa zrakoplovima, te pregledalo svu tehničku dokumentaciju.
"U ovom trenutku zadaće Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane u smislu sigurnosti zračnog prostora izvršavaju se s postojećim resursima, te je zračni prostor Republike Hrvatske kontroliran i siguran", naglašavaju iz MORH-a.
Krajnje vrijeme za odabir novih borbenih aviona
Aferu je u međuvremenu komentirao i bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, umirovljeni general-bojnik Josip Štimac. On je, kako tvrdi, u više navrata u ime Hrvatskog generalskog zbora upozoravao da remont hrvatskih MIG-ova 21 nije obavljen kako treba, pa je dobro što je zabranjeno letenje tim zrakoplovima dok se ne utvrdi o čemu je riječ.
"To treba ispitati do kraja, no ova afera ne bi trebala izazvati podozrenje prema HRZ-u, jer i uz rabljene zrakoplove novije proizvodnje i kvalitetan remont takvih letjelica HRZ bi mogao zadržati svoje sposobnosti", kaže Štimac i dodaje da je krajnje vrijeme da državni vrh odluči koji moderni borbeni zrakoplov namjerava odabrati za HRZ.
"To ne bi bila neracionalna potrošnja već posao koji bi doveo i strana ulaganja u Hrvatsku", nalgašava Štimac.