MJERE IH UNIŠTAVAJU, A I DALJE IH TRETIRAJU KAO TRGOVCE: /

'Jedini spas je da nas klasificiraju kao turističku djelatnost'

Image
Foto: Ilustracija

Vlasnici suvenirnica upozorili su u četvrtak na konferenciji za novinare da ih se zbog posebnosti njihove branše treba razdvojiti od trgovine,

15.10.2020.
14:41
Ilustracija
VOYO logo

Glasnogovornik udruženja suvenirnica BrunoŠiroki rekao je kako se tu djelatnost promatra kao čistu trgovinu, poput šoping centara i prodavaonica hrane, što znači da se na suvenirnice odnose i svi propisi o trgovini kao što su oni o radnom vremenu.

To po njegovim riječima dodatno otežava ionako vrlo težak položaj suvenirnica kojima je zbog pandemije promet drastično pao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga traže izdavanja suvenirnica u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD) u zasebnu kategoriju "odredišna maloprodaja", u koju bi bili uključeni i svi ostali trgovački sezonski poslovi.

Traže i da, kao i sve ostale sezonske djelatnosti, taj novi sektor u NKD-u ima "turistički" PDV od 13 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U pogledu radnog vremena, traže izuzeće iz zabrane rada nedjeljom i praznikom, koje bi također bilo omogućeno otvaranjem novog broja u NKD-u. Vlasnici suvenirnica, naime, napominju da je njihova djelatnost gotovo potpuno obiteljska i da zaposlenima nije nikakav problem raditi nedjeljom i praznikom, dapače da im to omogućuje dodatnu zaradu.

"Promet nam je pao između 80 i 90 posto"

Sektor sezonskih obrta i tvrtki, kaže nadaje Široki, zbog loše klasifikacije djelatnosti prima smanjeni obujam vladinih mjera pomoći gospodarstvu - suvenirnice dobivaju potporu za plaće od 2.000 kuna po radniku, a ne kao ostali sektori 4.000 kuna.

Prodavači suvenira traže i reviziju najmova u gradskim, državnim i općinskim prostorima i njihovu prilagodbu aktualnoj gospodarskoj situaciji, a od banaka očekuju povoljne mikro kredite i zajmove koji bi osigurali likvidnost.

"Tražimo ispunjenje naših zahtjeva jer po sadašnjim uvjetima u pitanju je naš opstanak. Promet nam je pao između 80 i 90 posto pa nemamo ni za hladni pogon", rekao je Široki.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlasnik jedne zagrebačke suvenirnice Mladen Bojčeta ističe da su uz prodaju suvenira pored prodavača i proizvođača vezani brojni obrti te da je trećina proizvoda domaćeg porijekla.

"Ovo je nedoživljeno. Bio je rat, ali ovako teško nije bilo", rekao je on.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osmrtnice na lokalima

Uz konferenciju za novinare, na svoj težak položaj vlasnici suvenirnica upozorili su i zatvaranjem svojih lokala od jutros u devet sati te osmrtnicama na trgovinama i paljenjem lampiona.

Time su, kako kažu, upozorili na zatvaranje radnji te gubitak radnih mjesta koji bi mogao uslijediti.

Tako su u centru Zagreba brojne radnje u Bakačevoj, Radićevoj, Tkalčićevoj, na Krvavom mostu i drugim mjestima danas prigodno obilježene tim upozoravajućim znakovima moguće skore propasti.

Akciju vlasnika suvenirnica podržala je Udruga Glas poduzetnika (UGP), koja upozorava da se sektor sezonskih poduzetnika i obrtnika mjesecima bori s nadležnim ministarstvima kako bi skrenuli pozornost na mnogobrojne probleme s kojima se susreću u poslovanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prvotno taj sektor nije mogao aplicirati za gospodarske mjere jer nije pripadao turističkom sektoru, iako mu zarada dolazi upravo od turizma. Kada smo za to izborili, onda nisu mogli dobiti potpore za svoje sezonske radnike što je mnoge primoralo da zatvore svoje radnje", kažu u UGP-u.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo