Samo za parking potrošili 612.000 kn?

Samo za plaćanje parkinga, utvrdila je Državna revizija, Ministarstvo zaštite okoliša koje vodi Mihael Zmajlović potrošilo je 612.000 kuna, što je deset puta više nego što je bilo potrebno.

28.10.2014.
8:43
VOYO logo

Da su, naime, iskoristili pravo na kupnju povlaštenih parkirnih karata, na što imaju pravo, godišnje bi parkiranje platili 61.200 kuna i time bi poreznim obveznicima uštedjeli više od pola milijuna kuna, odnosno 550.800 kuna, piše Jutarnji list.

Osim toga, Zmajlović je lani troškove za parkiranje povećao za čak 210,7 posto ili 415.000 a kuna u odnosu na 2012. Otkrio je to nalaz Državnog ureda za reviziju koji je jučer objavio izvješća za još pet državnih institucija od kojih je samo jedna - Ministarstvo regionalnog razvoja, dobilo bezuvjetno mišljenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Propuštena prilika

Najviše nepravilnosti, čini se, utvrđeno je u Zmajlovićevom ministarstvu, i to posebno kad je riječ o plaćanju parkinga, korištenju službenih automobila, a nedostaci su utvrđeni i u dijelu rashoda koji se odnose za zakupnine i najamnine, rashode za naknade troškova zaposlenima i rashode za naknade građanima i kućanstvima u novcu.

Što se tiče parkinga, Ministarstvo od siječnja 2013. plaća zakup za 17 pakirališnih mjesta u sjedištu Ministarstva. Rashodi za zakup parkirališnih mjesta su ostvareni na temelju ugovora zaključenog s Gradskim uredom za prostorno uređenje Grada Zagreba. Ugovoreno je, navodi se u nalazu revizije, plaćanje zakupnine u iznosu od 3.000 kuna za rezervirano parkirališno mjesto u drugoj zoni što je 51 tisuću kuna mjesečno za 17 mjesta, odnosno, 612.000 godišnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nejasno je zašto se prilikom tog ugovaranja ministar Zmajlović nije pozvao na povlaštenu mjesečnu kartu za pravne osobe budući da ona iznosi 300 kuna. Uz to, da su jednokratno platili godišnju zakupninu, dobili bi još popust od 15 posto.

Netočna je tvrdnja da smo za navedena parkirna mjesta mogli osigurati 'povlaštene karte' po cijeni deset puta nižoj. Upravo neracionalan iznos od 612.000 kuna za rezervaciju samo 17 mjesta za službena vozila već mjesecima ističemo kao jedan od argumenata za preseljenje, a ušteda koju ćemo ostvariti samo po ovoj stavki je 612.000 kuna godišnje, dakle, više od pola milijuna kuna, kako navodite.

U nastavku Vam dostavljam i ostatak očitovanja vezano uz nalaze Državne revizije u izvješću za 2013. kako slijedi:

Upoznati smo s nalazima revizije, a o njima se pri preuzimanju izvješća očitovalo Glavno tajništvo koje objedinjuje informacije iz pojedinih nadležnih službi koji su i javno objavljeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nalazi dodatno potvrđuju nužnost učinkovitije organizacije i upravljanja resursima što postižemo preseljenjem na novu lokaciju na kojoj objedinjujemo sva tijela iz resora zaštite okoliša i prirode.

Cijena od 612.000 kuna godišnje za rezervaciju 17 parkirnih mjesta je neprihvatljivo visoka kao što smo višekratno i govorili u zadnje vrijeme i to je također i jedan od argumenata za preseljenje. Cijenu određuje Grad Zagreb i odnosi se na rezervaciju mjesta ispred i oko ministarstva za službena vozila. Prigovor na visinu cijene naknade poslali smo 22.10.2012. Gradu Zagrebu i 30.10.2012. dobili odgovor da je cijena fiksna i nepromjenjiva te iznosi 3.000 kn po parkirnom mjestu za mjesec dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Povlaštene parkirne karte' koje spominje revizija kupuju se za 'zonu', u našem slučaju za zonu II i ne može se osigurati da se one odnose na mjesta oko ili u blizini zgrade ministarstva a kako se navedenih 17 službenih automobila koristi za inspekciju i dostavu, pristup automobilima nužno je osigurati odmah.

Tri automobila za koje je revizija utvrdila nedostatke u vođenju evidencije o korištenju koriste se za hitne dostave, prijevoz ministra i zamjenika ministra koji sukladno ovlastima raspolažu s njima 24 sati na dan. Obavezu vođenja evidencije ima službeni vozač za dva automobila i svaki vozač koji koristi treće vozilo. Na obavezu vođenja uredne evidencije na dnevnoj bazi upozoreni su usmenim i pismenim putem od strane nadređenih i sukladno prigovoru revizije, ovo je ispravljeno.

Ministarstvo zaštite okoliša i prirode ustrojeno je 22.12.2011. preuzimanjem dijela uprava uz bivšem Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva te Uprave za zaštitu prirode iz Ministarstva kulture. Pri osnivanju Ministarstva zaštite okoliša i prirode nije proveden popis imovine i obaveza odnosno nije izvršen postupak primopredaje i razduživanja s prethodna dva ministarstva niti je to zapisnički evidentirano no taj postupak je u tijeku. Podaci koje iznosi revizija u izvješću temelje se na djelomično dovršenom popisu a o stvarnom stanju moći ćemo se očitovati kad se popis i razdruživanje okončaju.

Radovi i oprema za Centre za gospodarenje otpadom Bikarac, Marišćina i Kaštijun su u bilanci prethodnog Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva uneseni kao'ulaganje u imovinu' te su na isti način preneseni i evidentirani u našem Ministarstvu a na navedeno u reviziji 2012. nije bilo primjedbi. No sukladno novim primjedbama iz aktualnog revizorskog izvješća, to je ispravljeno i ispravno isknjiženo jer to nije imovina Ministarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo