FOTO: /

Ministar zauzeo stranu u sukobu uprave i radnika Croatia Airlinesa

'U procesu restrukturiranja štrajkovi su normalna stvar.

14.5.2013.
11:28
VOYO logo

"Reći ću onako sad pomalo i heretički, ponekad je normalno da bude štrajk. Nema restrukturiranja bez određenih poremećaja u ekonomskom poslovanju. Ne bi onda bilo restrukturiranja. Naravno da se određeni dionici bune – bunit će se i u drugim kompanijama. Naglasit ću još jednom – pravi efekti restrukturiranja koje je počelo prošle godine bit će tek vidljivi od lipnja pa do kraja godine. To je normalno, to je takav postupak."

Ministar Dončić ipak upozorava da do 2017. godine stiže liberalizacija tržišta, te da niskobudžetne kompanije samo čekaju propast državnih tvrtki kako bi preuzele svoj dio kolača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kod predavanja plana i restrukturiranja, kod dokapitalizacije Croatia Airlinesa od strane države, onih 1,1 milijardu kuna, već je stiglo nekoliko prijava od strane niskobudžetnih aviokompanija Europskoj komisiji. To znači da niskobudžetne aviokompanije 'jedva čekaju' da se to dogodi nacionalnim prijevoznicima. Zato još jednom apeliram na razum jer drugog rješenja nema. Drugo rješenje su veliki penali i bankrot kompanije, jednostavno ga nema. To je by the book."

Dodao je da bi se i danas trebao održati sastanak uprave CA i sindikata, a obje strane poziva na razum.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Još jednom pozivam na razum, pozivam na odricanje od dijela prihoda određenog osoblja koje štrajka jer je to jedina mogućnost da Croatia Airlines opstane. Ona svakako ima, kao jedna od rijetkih kompanija u ovom dijelu Europe, potencijala da opstane. Pozivam i upravu i sindikate na daljnji nastavak razgovora."

'Štrajk strojovođa je nepotreban'

Što se tiče HŽ-a, liberalizacija tržišta i njima kuca na vrata, kaže Dončić, a najavu sutrašnjeg štrajka strojovođa smatra nepotrebnom.

"Plaće se isplaćuju do 15. u mjesecu u HŽ Putnički prijevoz. Prvi put idu ozbiljne investicije u infrastrukturu. Završio je natječaj za najbolju ponudu za proizvodnju novih vlakova gdje je hrvatski konzorcij dao najbolji cjenik. Prvi put se stvarno investira u HŽ, prvi put ćemo potpisati desetogodišnji PSO ugovor, ugovor javne obveze gdje država i jedinice lokalne samouprave mogu subvencionirati putnički prijevoz", rekao je ministar Hajdaš Dončić, koji je danas u Splitu obišao završne radove na vanjskim vezovima u Gradskoj luci Split.

"Ovo je jedan od najboljih projekata što se tiče lučke primarne infrastrukture u Republici Hrvatskoj. Ovo su investicije od točno 200 milijuna kuna. Time Split stvara preduvjete da postane jedna od vodećih nautičkih luka Mediterana, osobito za kruzere", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radovi na vezovima u Gradskoj luci Split vrijedni su 34,5 milijuna kuna i financirani su sredstvima Lučke uprave Split.

"27. lipnja će ovo biti gotovo sukladno rokovima. Nakon toga, u rujnu, nakon ishođenja građevinskih dozvola, očekujemo i odmah vanjske vezove. To je jedna od kapitalnih investicija u Splitu", ističe te dodaje:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovim projektom poboljšat će se protok putnika i vozila, te povećati sigurnosti prometa u luci, a novoizgrađena operativna površina iznosit će 2.700 četvornih metara."

U devet sati nastavili su se pregovori sindikata sa upravom Croatia Airlinesa koji su prekinuti iza ponoći. Istodobno, piloti i stjuardese u štrajku su od jutros u šest sati. Zoran Keser iz Sindikata prometnih pilota.

"Mi ćemo se odazvati i danas u dobroj volji da se ova situacija čim prije riješi. Nikome nije u cilju štrajk, svjesni smo svi da trpe i naši putnici i naša tvrtka. Mi jednostavno drugog izlaza nemamo", istaknuo je Keser.

Predstavnica Sindikata kabinskog osoblja aviona Ivana Lojo također kaže da su i stjuardese spremne na ustupke. Ipak nije joj jasno na koji način Uprava planira restrukturiranje, odnosno uštede. Kaže - ako su potpisani ugovori s tri sindikata, a uštede su 500 tisuća kuna, kako onda s ostala tri sindikata, među kojima su piloti i stjuardese, uštede mogu biti 10 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Otkazana su 24 leta, za pet letova je izmijenjen red letenja, a 23 leta će biti obavljena unajmljenim zrakoplovima. Štrajku su se odazvali gotovo svi piloti i stjuardese, ali njih oko 50 posto moraju biti na raspolaganju zbog održavanja linija propisanih arbitražnom odlukom. Sindikati traže zadržavanje prava iz prošlogodišnjeg kolektivnog ugovora.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo