Vladin vozni park ove će godine biti pojačan. Trogodišnji plan nabave se završava, a kao svaka Vlada do sada, i ova tvrdi da štedi na vozilima.
Jedno je ministarstvo uvrstilo i novi štedni model - vožnju taksijem. Međutim, zaboravili su da bi za štednju taksijima morali zamijeniti nove automobile.
Nisu prešli na konje i kočije, kako su se nekad neki ministri prijetili, ali pet natječaja od 200 milijuna za 1.000 novih automobila Vlada je ljetos pravdala kao štednu odluku.
U štedljivom tonu Ministarstvo uprave je tako, za ovu godinu, u plan javne nabave uvrstilo 28.000 kuna za taksi usluge. Ministar uprave Lovro Kuščević kazao je da baš jučer na sastanak u hrvatsku Vladu išao taksijem.
Uz šest postojećih službenih automobila u ministarstvu, dalo bi se pomisliti da taksijem planiraju smanjiti trošak voznog parka.
''Da, Ministarstvo uprave posebnu brigu vodi o racionalnom
korištenju proračunskih sredstava'', tvrdi Kuščević.
Međutim, u javnoj nabavi za sljedeću godinu imaju i 300.000 kuna
za nove automobile, 30.000 kuna za taksi službu i još 30 000 kuna
za operativni leasing pa je nejasno kako je to točno štednja?
''Ma da, upravo to racionalno gospodarenje sredstvima i voznim parkom je posao glavnog tajništva, to je pitanje za njih'', odvraća Kuščević.
Super štedni model očito znači da će službenici odlučiti kako im je zgodnije.
Ministarstvu znanosti i obrazovanja trenutno je potrebno pet osobnih te četiri povremena za prosvjetne inspekcije. Ministarstvo unutarnjih poslova treba 2.344 automobila, ali njihove marice, minibusevi, oklopna vozila ili vodeni topovi nisu ubrojivi.
Ministarstvo poljoprivrede, tvrde, koristi se 77 vozila, a u planu nabave za ovu godinu imaju ih još - doduše, tvrde, isključivo one srednje klase.
Teren i terenski rad svima je opravdanje za još novih vozila. Primjerice ministrici demografije Nadi Murganić za njih 120. 'Štedni model' taksija drugi očito još nisu preuzeli.