Kreće samotestiranje školaraca /

Ministar Fuchs i sindikalist Stipić u RTL-u Danas: 'Testova na slinu nije bilo dovoljno za sve'

'Neće biti velikih problema ako bude velik broj djece koja se neće samotestirati, ali ne očekujemo preveliki broj', kazao je minisar Fuchs

13.2.2022.
20:10
VOYO logo

Počinje nova faza obrane od koronavirusa u hrvatskim školama: samotestiranjem protiv samoizolacija. Prije sutrašnjeg odlaska na nastavu to može, ako želi, učiniti više od 400 tisuća učenika. A sve su u RTL-u Danas prokomentirali ministar obrazovanja Radovan Fuchs i predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić.

Ministar Fuchs odmah je prokomentirao koliko se učenika neće testirati na početku ovog masovnog testiranja i hoće li biti problem ako bude velik broj učenika koji se neće samotestirati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Trenutno nemam točne podatke. Vjerojatno ću ih imati u ponedjeljak ili utorak nakon što dobijemo povratne informacije od škola. Čitava akcija počinje od ponedjeljka pa nadalje dakle podijeljeni su više-manje svi testovi. Neće biti velikih problema ako bude velik broj djece koja se neće samotestirati, ali prema nekih preliminarnim informacijama ne očekujemo preveliki broj. Sva djeca koja se testiraju ili ne testiraju, idu u školu. Razlika je u tome što ako takvo dijete dođe u kontakt s nekim tko je obolio ili je zarazan, ide u samoizolaciju dok drugi ne idu. Stvar je potpuno dobrovoljna i nitko nikoga ni na što ne prisiljava“, poručio je ministar Fuchs.

Predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić je prokomentirao potrebu da se ovakva mjera trebala donijeti ranije te smatra li da je ona dobra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Mizerno malo cijepljenih /

RTL Dosje: Još u petak je u samoizolaciji bilo 30.000 učenika. Ali, od sutra samotestiranje koje kritiziraju mnogi

Image
Mizerno malo cijepljenih /

RTL Dosje: Još u petak je u samoizolaciji bilo 30.000 učenika. Ali, od sutra samotestiranje koje kritiziraju mnogi

„Ja se ne bih prema tome određivao nego želim vjerovati da iza svega stoji struka i da je na neki način struka ta koja je to tako odlučila. Prosvjetna vlast to sada mora ispuniti. Inače u ovoj cijeloj priči ima previše onih koji se upliću. Ako ta mjera poluči ono što se ističe kao njezin cilj, a to je da nam što više učenika pohađa nastavu uživo i ako ona nije previše rizična, onda ne bi trebalo biti kritika. Što se tiče učitelja mi ćemo sada vidjeti u kojoj mjeri će oni biti involvirani u provedbu cijele te mjere. Za sada ništa ne upućuje da će to biti preko neke mjere, ako bi to bilo to bi bila prilika da Sindikat reagira“, kazao je Stipić.

Uvođenjem ovakve mjere ponašamo se kao da je pandemija pri kraju stoga se postavlja pitanje kada će se u školama skinuti maske.

„Nakon što vidimo je li ovo što smo sada krenuli u primjenu polučilo onakav rezultat i očekivanja za koja se nadamo da će polučiti. Mi cijelo vrijeme govorimo o oboljelima kojih ima puno, ali kada govorimo o obrazovnom sustavu, onda su samoizolacije te koje strahovito štete obrazovnom procesu, a onih učenika koji su bili u samoizolaciji imamo daleko više nego samih oboljelih. Upravo zbog toga, da ne bi patio obrazovni proces, iako smo na UNESCO-ovoj listi izašli kao zemlja, koja je u prošloj školskoj godini imala online dana ili provedenih u nastavi, što je jako dobro. Svejedno zbog ovako velikog broja učenika u samoizolaciji,  mislimo da je ovo dobro. Vratit ćemo ih sve u škole i nadamo se da će ih biti čim manje“, objasnio je ministar Fuchs.

Sindikati su postavili pitanje zašto se ne uvode testovi na slinu koji su beskontaktni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Zašto se Sindikat bavi pitanjima koja nisu u njihovoj nadležnosti? Nismo se odlučili na njih jer nije bilo dovoljan broj testova na tržištu koji su se mogli nabaviti. Ne možete jednima dati da se testiraju iz sline, a drugima iz nosa. Nećemo raditi razliku. Da smo iz svjetskog tržišta mogli nabaviti sve potrebne testove iz sline, u dovoljno kratkom roku i u dovoljnoj količini, vjerujem da bismo išli na njih“, odgovara ministar.

Zaostaci u gradivu zbog online nastave

Epidemija je unazadila obrazovni sustav stoga se postavlja pitanje kako pokriti te rupe u znanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„To je pitanje svih pitanja. Naime, dvije godine imamo izvanredno stanje u obrazovanju. Ono oko čega se svi možemo složiti je da su sigurno, svi naši učenici, dobili manje od onoga što je potrebno. Da smo taj problem imali tri mjeseca, to bi već bio problem, ali kada imate dvije godine, onda imate veliki problem. U svim europskim zemljama se tom problemu nekako pokušava doskočiti, od Irske do Nizozemske, evo sad čujem i za Slovačku. Nažalost u Hrvatskoj se ništa ne poduzima. Mi tome pristupamo kao da će se sami od sebe riješiti. Neće se samo od sebe riješiti dapače svi koji radimo u školama znamo da ako nešto ne napravite u pravom trenutku, onda je kasnije to sve teže i teže. Tu imamo konstruktivnih prijedloga, iz iskustava drugih, ali i naše domaće pameti. Mi smo predložili da se kao prva, urgentna mjera, sigurno ne kao dovoljna mjera, da se promijeni status dopunske nastave od statusa koji ima sada u školama. Znamo da se time ne može riješiti problem, ali se s time može početi. Ja bih volio čuti zašto se s time nije krenulo“, poručio je Stipić.

Ministar se nadovezao na ovu problematiku.

„Dopunska nastava postoji, ona se primjenjuje. Ono što smo radili tijekom ovog izvanrednog stanja jest da smo prva tri mjeseca tražili je da nastavnici pokušaju utvrditi, donekle individualno, koje su to rupe u znanju njihovih učenika. Oni ipak to najbolje znaju. Neko generalno testiranje na razini RH je teško provedivo. Mi sada idemo u ova testiranja nacionalnih ispita koja će nam dati neki uvid. Da zaostajanja ima, ima. Nisu svi učenici jednako zaostali, neki više, neki manje. Nakon što smo malo relaksirali mjere, prošle smo godine dozvolili tu dodatnu i dopunsku nastavu, koja funkcionira tako da sudjeluje više učenika iz različitih razreda,  što ranije nije bilo moguće zbog epidemioloških mjera. Ima tu još jedan problem u cijeloj toj priči. Prošli smo mjesec imali 1000 djelatnika škola koji su bili oboljeli od koronavirusa. Ljudi rade prekovremeno, učitelji su preopterećeni iako im se to honorira“, kazao je ministar.

Ima učenika čiji roditelji ne mogu priuštiti privatne instrukcije stoga bi dopunska nastava odnosno besplatne instrukcije u sklopu školstva dobro došle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Možemo razgovarati o tome kada ova pandemija prestane. Onda možemo osmišljavati modele kako bismo to sustavno rješavali, ali u ovom trenutku možemo razmišljati jedino o nekakvom produženju nastave“, dodao je.

Sada imao vaučere za struju i plin, a mogu li se možda dobiti i vaučeri za znanje?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„To će biti malo teže, ali naći ćemo nekakvu varijantu. Razmišljamo o svemu tome. Ja znam da profesor Stipić u dobroj namjeru ukazuje na to. U ovom trenutku zbog ukupne opterećenosti sustava nije realno da radimo nekakvu organiziranu produženu nastavu“, zaključio je ministar Fuchs.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo