MINISTAR BUTKOVIĆ PREDSTAVIO NOVI ZAKON: / Taksi prijevoz će biti jeftiniji, a moći će se platiti i aplikacijom

Image
Foto: PIXSELL

Novi zakon predviđa da gradovi i općine više neće moći određivati broj taksista na svom području, morat će izdati dozvola koliko bude i zahtjeva

25.4.2018.
11:13
PIXSELL
VOYO logo

Želimo taksi učiniti jeftinijim i dostupnijim građanima, gužvi se ne treba bojati, novi zakon uvodi jednaka pravila za sve i nikome se ne pogoduje, rekao je u srijedu ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predstavljajući u Hrvatskom saboru Vladin prijedlog zakona o prijevozu u cestovnom prometu.

Butković je odbio bojazni da se zakonom 'ide na ruku' Uberu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakonom se uvode jednaka pravila za sve, nikome se ne pogoduje, jedini povlašteni su naši građani koji moraju plaćati jeftiniji autotaksi prijevoz, rekao je ministar.

Poslao je umirujući poruku i onima koji se boje da će nova zakonska rješenja stvoriti gužvu u nekim turističkim gradovima, konkretno Dubrovniku i Splitu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi zakon, naime, predviđa da gradovi i općine više neće moći određivati broj taksista na svom području, morat će izdati dozvola koliko bude i zahtjeva.

Gužvi se ne treba bojati, bilo ih je i bit će, gradonačelnici kroz prometna rješenja mogu učiniti da se te gužve smanje, rekao je Butković, opetujući da će svi raditi pod istim uvjetima, te da će svatko tko zadovolji uvjete, moći obavljati autotaksi prijevoz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vladin prijedlog zakona o prijevozu u cestovnom prometu trebao bi omogućiti liberalizaciju autotaksi prijevoza, olakšati dobivanje licencije te ukinuti obvezu polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se taksi prijevoz obavlja.

Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga najmanje udvostručiti broj taksista kojih je sada oko 3000, što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedna od novosti novog zakona je da će prijevoznici moći birati sredstvo za naplaćivanje vožnje - taksimetar ili elektroničku aplikaciju.

Budući taksisti koji nemaju valjane licencije morat će imati najmanje 21 godinu i dobar ugled, što znači da neće moći taksirati ako su bili pravomoćno kažnjavani, odnosno ako su u posljednje dvije godine platili kazni više od 25.000 kuna. Budući taksisti polagat će teorijski ispit, ukida se obveza trogodišnje stručne škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postojećim taksistima produljit će se licencija pet godina, oni neće morati prolaziti proceduru kao novi taksisti, objasnio je ministar.

Najavio je i da će se, nakon što Sabor donese zakon, donijeti pravilnik koji će urediti pitanje starosti taksi vozila. Prijedlog je da se starost ograniči na sedam godina, no saslušat ćemo struku i javnost, pa donijeti odluku, odgovorio je Butković zastupnici GLAS-a Anki Mrak Taritaš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo