Magma će spasti na samo nekoliko dućana?!

Magmino carstvo drastično se smanjuje. Fižulićeva kompanija već je zatvorila veliki objekt na zagrebačkom Rotoru, a uskoro zatvara i dućane u King Crossu, Importanne Galeriji i splitskoj Primi.

17.6.2010.
13:25
VOYO logo

arti-201003250461006Već u izvješću burzi o poslovanju u prvome kvartalu 2010., kada je kompanija povećala gubitak na 19 milijuna kuna, iz Magme su slali signale da su suočeni s najsloženijim uvjetima poslovanja u proteklih 15 godina, zbog pesimizma potrošača, daljnjeg gubitka diskrecijski raspoloživog dohotka, izrazitog povećanja broja nezaposlenih na hrvatskom tržištu, deprecijacijskog pritiska na nacionalnu valutu u Srbiji, otežane dostupnosti kapitala i sličnih problema, piše Večernji list.

Već na kraju lanjske godine bilo je očito da je Magma prezadužena, likvidnost niska te da ukupne obveze višestruko premašuju vlasnički kapital, što se nastavilo i u ovoj godini, tako da je samo u 2009. tvrtka zatvorila 25 dućana i smanjila zaposlenost čak 20,1 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sličan scenarij, uz promjenu asortimana pojedinih trgovina, nastavlja se i u 2010., što je sasvim uobičajen proces restrukturiranja u trgovini, kakav su već povukle i neke druge tvrtke, poput HGspota, tvrde analitičari.

I dok iz Magme odgovaraju da će dućan kod Rotora kompenzirati novim u Arena centru, sve je očitije da se na jeftinoj robi iz uvoza i visokim maržama u krizi teško opstaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tomu u prilog govori i sve više zatvorenih dućana. Više nije nerealno ni zatvaranje nekih šoping-centara koji naočigled propadaju, no trgovce ugovorno i dalje drže u smrtonosnom zagrljaju.

Ni sniženja veća od 50 posto ovih dana u trgovačkim centrima ne spašavaju trgovce, iako smo po broju trgovačkih kvadrata još uvijek ispod prosjeka zemalja EU.

Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke, rekao je za Večernji list kako zbog promjene situacije na tržištu koja generira značajne gubitke zasigurno treba očekivati zatvaranje određenih šoping-centara, osobito na zagrebačkom području.

arti-201005210583006Veće šanse za opstanak imaju centri s boljom lokacijom i širom ponudom brendova, dok su centri 'starije kategorije' najugroženiji u trenutačnim okolnostima, kada je i pregovaračka snaga brendova, s obzirom na višak prodajnih prostora, znatno jača no prije nekoliko godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članak:

arti-201005080073006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo