radi se na mobilizaciji birača /

Macan za Vijesti.hr: 'Mostovi zahtjevi su nerealni, kao da se žele pozicionirati u oporbu'

Krešimir Macan istaknuo je kako će ishod izbora ovisiti o zadnjem tjednu kampanje te da je moguće da manje stranke 'otmu' dio birača HDZ-u i SDP-u

5.9.2016.
10:47
VOYO logo

RTL-ov politički analitičar Krešimir Macan je u Facebook Live razgovoru za Vijesti.hrkomentirao je kako bi mogao izgledati zadnji tjedan kampanje, kakav bi mogao biti ishod izbora i tko bi najviše mogao mobilizirati glasače da 11. rujna iziđu na birališta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultati RTL-ove ankete pokazuju da je SDP relativni pobjednik, HDZ drugi, Most će opet biti jezičak na vagi, ali s manjim brojem mandata nego prošle godine. 

Image
#vrijemeodluke /

RTL anketa: SDP-ova koalicija pobjednička, ali opet nitko nema većinu bez poslijeizbornih koaliranja

Image
#vrijemeodluke /

RTL anketa: SDP-ova koalicija pobjednička, ali opet nitko nema većinu bez poslijeizbornih koaliranja

"Tjedan dana prije izbora znamo kako nitko neće imati većinu i to bi moglo dovesti do strateškom glasovanju. Ljudi će procijenjivati tko bi mogao osvojiti vlast. Rezultat izbora će dosta ovisiti o zadnjem tjednu kampanje. Ne vidim napad na granične mandate. Živi zid je najbliže većem broju mandata, ali isto tako može ostati bez njih. To bi moglo odlučiti ishod izbora. Most bi mogao biti onaj tko će odlučivati o novom sastavu vlade. Također se može dogoditi da ako Most i Živi zid osvoje određen broj mandata, SDP i HDZ mogu pasti na manji broj osvojenih glasova", kometirao je Macan rezultate ankete. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknuo je kako stranke zadnjih tjedan dana prije izbora 'šprintaju' i nastoje mobilizirati glasače.

"Izlaznost je jedan element kojeg ne možemo predvidjeti. Zasad ankete sugeriraju kako bi izlaznost mogla biti na razini prošlogodišnjih izbora", dodao je.

Upitan da komentira spotove stranaka u kampanji, Macan je kazao: "HDZ je najdosljedniji u vezi promidžbenih spotova i najviše ih vrte. Vidjet ćemo uskoro koliko su novca potrošili u kampanji. HDZ je u prvi plan gurnuo Plankovića koji govori kako će vratiti vjerodostojnost u hrvatsku politiku. SDP-ov spot pokazuje kadrove s njihovih plakata, nema previše Milanovića, iako se čuje njegov glas. Iako su produkcijski jeftiniji, Živi zid i HDSSB u svojim spotovima igraju na emocije. HDSSB poručuju Slavoncima da ne emigriraju, nego ostanu i bore se. HDSSB poručuje da zna što Slavoncu treba, oni 'gađaju' emotivnu žicu".

Na pitanje smatra li da se Zoran Milanović dobro snašao u sinoćnjem intervjuu u RTL-u Danas, istaknuo je: "Milanović je bio solidan i smiren. Pokazao je da može izdržati bilo kakvu provokaciju i vratit se na svoju priču. Smatram da je u tom intervjuu bilo najmanje poruka koje birači mogu shvatiti. Birači ne mogu shvatiti vanjski dug, kojeg je Milanović vrlo dobro objasnio". 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mostovi zahtjevi su nerealni. Netko je komentirao kako Most uistinu želi ostati u oporbi pa prema tome i postavljaju nemoguće zahtjeve. Ako postavljaš nemoguće zahtjeve, onda se ne želiš niti dogovoriti. Oni su bacili u vatru sve što može goriti kako bi ostali u kampanji", tvrdi Macan.

Macan smatra kako je Most terenu HDZ-a i s njima se bori za glasove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Na idućim izborima će se natjecati s HDZ-om. Na lijevom terenu su sada Živi zid i Pametno. Njima će ići protesni izbori", dodao je.

Oporba kritizira Bandića da je u potpunosti prisvojio gradsku blagajnu za predizborne svrhe. Također, Zagreb ovo ljeto zadužio se za 2 milijarde kuna. Upitan hoće li ga glasači kazniti na lokalnim izborima, Macan je odgovorio: "Milan Bandić lukavo se zadužuje negdje drugdje, a ne uzima građanima. Sada je građanima Zagreba smanjio cijenu čistoće, djeci je dao besplatne knjige za školu. Građane nije briga što se zadužuje u ime Grada Zagreba, dok građani to ne osjete na svojim džepovim. Izlaznost na lokalne izbore u Zagrebu u odnosu na druge gradove je dosta niska. Dakle, na izbore izlazi ta zadovoljna manjina".

Macan je potvrdio kako su u ovoj kampanji izzostale bitne i konkretne teme poput poreznih reformi, olakšica, budućnosti mirovinskog sustava i zdravstva.

"Prosječna plaća je bruto narasla 85 kuna, a neto 175 kuna zbog poreznih olakšica. Dakle, lani je narasla plaća oko 120 kuna jer su se promijenili porezni razredi. To je ono što bi birači osjetili direktno na svom džepu, no biračima nitko to ne pojašnjava. Imamo premijersku kampanju koja se svodi na sviđa li vam se Milanović ili Plenković. Ako vam se ne sviđa niti jedan niti drugi, imate alternative", kazao je. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan je komentirao kako su prektični vjernici već mobilizirani.

"To su već birači HDZ-a, Željke Markić i Mosta. Fora je neodlučne mase pokrenuti", zaključio je. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što nam je još otkrio Krešimir Macan, pogledajte u videu!

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo