Kampanja kao da je ratna /

Liječnik komunikator godine za Direkt zašto je kampanja cijepljenja loša: 'A. Štampar je imao kina prije 100 godina!'

Dr. Natko Beck nije običan liječnik, a osim što itekako razumije svoj struku, ujedno je i briljantan u popularizaciji medicine

14.6.2021.
22:58
VOYO logo

Da se promoviranje zdravlja i zdravog života i u Hrvatskoj može raditi itekako učinkovito i drukčije pokazuje primjer večerašnjeg gosta RTL Direkta, radiologa Dječje bolnice u Zagrebu Natka Becka.

Beck je aktivan na društvenim mrežama, o ozbiljnim temama govori opušteno, ali uz dozu humora, i to tako da ga je Udruga za odnose s javnošću proglasila komunikatorom godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Becka je u Direktu ugostila Mojmira Pastorčić.

Kao netko tko očito dobro komunicira, biste li rekli da naš stožer može bolje komunicirati?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uvijek može bolje, hahaha! Sigurno se može bolje komunicirati. Vidi se po putu kako su od početka do danas rasli prema boljem, kako su koristili medije, društvene mreže. Naravno da se može bolje, da se može učiti svakog dana.

Evo recimo, svi govore već danima tu frazetinu "primijećeno je da opada interes za cijepljenjem". Vjerujem da ovi covid autobusi neće biti dovoljni.

Image
kofein i taurin /

Liječnik upozorio djecu i odrasle: 'Nemojte piti energetska pića. Krila nećete dobiti, ali ovo možda hoćete...'

Image
kofein i taurin /

Liječnik upozorio djecu i odrasle: 'Nemojte piti energetska pića. Krila nećete dobiti, ali ovo možda hoćete...'

Da, tu je teško biti pametan i reći koja bi stvar bila najbolja. Vidimo da se razne zemlje muče na razne načine da povećaju interes. Mislim da to ima veze dugoročno gledano s manjkom edukacije i vjere u znanost, razumijevanja znanosti. Isto tako, to ima veze s otporom prema politici. Političari su ti koji nam govore odluke i govore nam dobro je cijepiti se itd. Važno je znati da cijela medicinska struka stoji iza cijepljenja. Čim je cjepivo došlo, mi smo se cijepili. Ne znam niti jednog od svojih kolega koji se nije cijepio. Tako, jedino što mi preostaje poručiti je da se cijepimo, jer to je jedini način da potisnemo ovu boleštinu što dalje od sebe.

Sad smo skupa gledali ovaj spot što ga imaju Francuzi, koji je moderan, brz, ima modernu glazbu. Kad će Hrvatska imati spotove kao Francuska,  a ne ove, neke crteže "misli na druge, cijepi se"? Očito se poruka onako bolje prenosi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sigurno. Treba tražiti kanale koji su adekvatni za određene uzraste. Mislim da samo možda trebamo angažirati adekvatne ljude, jer siguran sam da u Hrvatskoj postoje kreativci koji znaju, koji imaju ideja kako to napraviti.

Što vi mislite kao netko tko zna komunicirati, kao netko tko zna privući pažnju ljudi, kao netko koga ljudi prepoznaju, koji bi bio ispravan način? Treba li ići na nagrade i stimulacije kao Amerikanci, koji dijele sve živo, od besplatne pive doslovno do puše, ili treba ići na reklame?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mislim da se treba educirati javnost preko svih kanala koji nam stoje na raspolaganju, od malih do najstarijih. Mislim da se to može pokazati kao dobro rješenje kroz ovakve spotove koje smo vidjeli. Naravno da je i lutrija dobra ideja, hahaha…

Koga lutrija ne bi zainteresirala, je l' da?

Ljudi igraju lutriju i za ništa, a ovdje je ulog nešto što je dobro za tebe, za sve nas. Možda bi lutrija imala smisla.

Općenito je prigovor mnogih da stožer od početka komunicira staromodno, pa i ratno, kao da su neke druge godine, 90-e. Uvijek iste formulacije: oboljeli, preminuli, komorbiditeti, djeluje udalje… Bi li bilo lakše da je bilo drukčije, da su imali mlađeg komunikatora, tko govori jasno i direktno?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mi smo u regiji još uvijek taoci te generacije koja je prošla od 70-ih, 80-ih, 9p0o-ih, politiku i sve što se tu događalo. Oni su navikli na to. Kod njih se još uvijek viče preko razglasa: "Vratite se u kuće!" Do ratnih godina koje su nosile sa sobom sirene, uzbune, ratovi, sve što oni nose. Tako da je logično da im je najjednostavnije preuzeti tu retoriku koju su već poznavali i za koju znaju da djeluje, amo reći, kao verbalna batina, kao "amo se svi stisnuti", koja na početku i ima smisla. Kasnije su promijenili retoriku kao više friendly. Tu su trebali puno više educirati.

Bi li možda koristio netko, možda sad to nećete tako prihvatiti, ali netko kao vi, tko je mlađi, tko bolje komunicira, tko poznaje društvene mreže…?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možda da. Ali, poanta je da je teško iz te politike u kojoj se oni nalaze, donositi tako kreativne zaključke. Oni svi imaju svoje stare kanale o kojima sam pričao. Tu da vi dođete do nekoga tko je danas kreativan, to prođe 16 ruku.

Možda najbolje pitanje, što bi u ovom trenutku napravio Andrija Štampar?

Andrija Štampar bi bio ultramoderan. Ako gledamo, on je prije sto godina već imao u Zagrebu filmski studio da objašnjava ljudima diljem Hrvatske i svijeta kako neke stvari funkcioniraju, kao čistoća vode u bunaru i to. Tako da vjerujem da bi on koristio apsolutno sav arsenal koji stoji na raspolaganju globalno. Dakle, ne samo ono što tehnološki mi tu poznajemo.

On je "covid-BUS" imao još prije sto godina!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On jest imao "BUS-eve" za komuniciranje s narodom, s kinom i sve, tako da da!

Znači sigurno bi se okrenuo modernijim načinima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Okrenuo bi sve naopako da nam dokaže da je to kako treba (cijepljenje).

Dr. Beck, hvala vam što ste bili gost Direkta.

Hvala lijepa. Cijepite se! Cijepite se!

Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo