Nakon što je Hrvatska uvela euro mnogi su krenuli uspoređivati cijene proizvoda u Lidlovim prodavaonicama u Sloveniji i Hrvatskoj. Iz brojnih tablica i kataloga je vidljivo kako je u Hrvatskoj skoro pa sve skuplje nego u Sloveniji.
Iz Lidla su sada za Večernji list odgovorili kako na formiranje cijena u nekoj zemlji utječu mnogobrojni čimbenici, od iznosa stope PDV-a, trošarina, troškova analiza proizvoda, logističkih troškova i slično.
I benzin i dizel jeftiniji u Sloveniji
"U slučaju usporedbe cijena u slovenskom i hrvatskom Lidlu, stopa PDV-a na hranu u Sloveniji iznosi 9,5 posto, dok je u Hrvatskoj stopa 5 posto za dio proizvoda (kruh, svježe meso i riba, jaja, voće i povrće, jestive masti i ulja, dječja hrana, ulošci i tamponi koje čine cca 10% našeg ukupnog asortimana ), a za ostatak je 25 posto. Što se tiče usporednog računa iz oba Lidla koji je objavljen u nekoliko hrvatskih medija, čak 8 od 10 proizvoda s navedenog računa iz slovenskog Lidla ima stopu poreza 9,5 posto, a u Hrvatskoj 25 posto. Radi se o razlici od čak 15,5 postotnih poena. Nadalje, Hrvatska plaća povratnu naknadu na PET ambalažu u iznosu 0,07 eura što se reflektira na proizvode kao što su mineralna voda i sokovi.
I benzin i dizel su jeftiniji u Sloveniji, što čini razliku u logističkim troškovima između ove dvije zemlje pogotovo za proizvode koji dolaze iz EU, čime su logistički troškovi za dostavu robe istog proizvođača drastično skuplji u Hrvatskoj nego u Sloveniji. Osim cijene goriva, naša je zemlja značajno razvedenija od Slovenije, transportno je zahtjevna zbog specifičnog geografskog oblika te logistika uključuje i otoke, što je dodatan izazov.
'Lidl nije povećao cijene prilikom prelaskom na euro'
Kao što je javnosti već poznato, tijekom godine iza nas došlo je do promjene cijena određenih proizvoda uslijed poremećaja u globalnim opskrbnim lancima, što je dovelo do povećanja nabavnih cijena u više kategorija prehrambenih proizvoda. Neki od čimbenika koji su doveli do globalnih poremećaja su i cijene sirovina, dobavljivost robe, porast cijena logistike, porast cijena struje i plina te općenitih troškova poput održavanja, utjecaj rata u Ukrajini te posljedično visoka inflacija. Maloprodajne cijene određenih proizvoda rasle su u skladu s rastom nabavnih cijena, ali i ostalim čimbenicima koji su utjecali na kretanja na globalnim tržištima, ali i ovdje želimo naglasiti kako porast ulaznih cijena naših dobavljača nismo slijepo prelili na naše kupce, već smo s izuzetnom pažnjom i brigom korigirali cijene, upravo kako ne bismo dopustili da naši kupci osjete svu težinu inflatornog pritiska koji se pojavio.
Lidl Hrvatska posluje na iznimno kompetitivnom tržištu trgovačke djelatnosti s naglaskom na prehrambene proizvode te slijedom toga svakodnevno globalno i lokalno ulaže iznimne napore kako bi ublažio ove efekte u teškim vremenima te i dalje bio u mogućnosti pružiti svojim kupcima najbolji omjer cijene i kvalitete.
Također još jednom opetovano tvrdimo da Lidl Hrvatska nije povećavao cijene prilikom prelaska na euro. Cijene proizvoda iz redovnog asortimana Lidla preračunate su iz kuna u eure prema pravilima matematičkog zaokruživanja (bez neopravdanog povećanja cijena) ili u korist kupca. Također, kako bi potvrdili transparentan odnos prema kupcima, Lidl je pristupio Etičkom kodeksu kojim se utvrđuje način postupanja poslovnih subjekata u svrhu pouzdanog i transparentnog uvođenja eura, s ciljem stvaranja povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače. U okviru dosadašnjih nadzora inspekcije, u Lidlu Hrvatska nije utvrđeno neopravdano dizanje cijena."