'Legalni oblik pljačkanja državnog proračuna'

13.11.2014.
22:23
VOYO logo

O tome je predsjednica Laburista, kaže, razgovarala i s ministrom zaštite okoliša i prirode Mihaelom Zmajlovićem, piše Slobodna Dalmacija.

''Mada mislim da je ministru Zmajloviću to moralo biti poznato, upozorila sam ga da su koncesije i naknade za zbrinjavanje opasnog otpada legalni oblik pljačkanja državnog proračuna. To je praksa koja se uhodala prije dolaska Zmajlovića na mjesto ministra i on je s tom praksom morao prekinuti trenutnim ukidanjem posebnih koncesija i naknada za opasni otpad. No, ministar to nije učinio. Zašto nije, teško mi je spekulirati'', ističe predsjednica Laburista. Koncesije i naknade za zbrinjavanje opasnog otpada, kaže Tireli, potpuno nepotrebno daju se povrh koncesija za zbrinjavanje otpada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gdje je tu interes države?

''Onaj tko ima koncesiju za prikupljanje otpada, dolazi i do sirovina koje se tretiraju kao opasni otpad pa za prikupljanje i raspolaganje takvim otpadom ubire naknadu. Zatim sirovinom za koju je dobio naknade od države slobodno raspolaže, odnosno prodaje je i na tome zarađuje. Gdje je tu interes države? Zašto država, kada je već platila naknadu za zbrinjavanje opasnog otpada, taj otpad ne preuzme, pa proda i ona zaradi, a ne privatnik?'', pita se Nansi Tireli.

Navodi primjer zbrinjavanja otpisanih automobila, koji sadrže opasni otpad poput ulja i dijelova akumulatora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Tvrtka koja prikuplja stare automobile sigurno višestruko zaradi na njima nakon što je povukla naknade za njihovo prikupljanje i zbrinjavanje'', kaže predsjednica Laburista.

Reakcija Ministarstva zaštite okoliša

Reagirajući na istup Nansi Tireli, iz Ministarstva zaštite okoliša i prirode jučer su poručili kako je upravo ministar Zmajlović u više navrata upozoravao da se novac za gospodarenjem otpadom do 2012. trošio netransparentno i da su na taj način stvoreni monopoli i nepravedni profiti.

''Upravo vođen time, ministar Zmajlović je inicirao da se dogode promjene u Zakonu o održivom gospodarenju otpadom na način da se za gospodarenje otpadom ukidaju koncesije za posebne kategorije otpada'', navode u Ministarstvu zaštite okoliša.

Problem je, priznaju i u Ministarstvu, što su na snazi i dalje koncesije, dozvole i ovlaštenja za gospodarenje posebnim kategorijama otpada izdane prije spomenutih izmjena zakona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fond zabilježio manjak

U prilog tvrdnjama Nansi Tireli da država isplaćuje naknade za prikupljanje i obradu otpisanih automobila na vlastitu štetu ide podatak iz izvješća o radu Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za 2013. U poglavlju tog izvješća što se bavi gospodarenjem otpadnim vozilima navodi se da je Fond zabilježio manjak između prihoda koji ima od naplaćivanja naknada prema proizvođačima i uvoznicima automobila, i naknada koje plaća skupljačima automobilskog otpada.

Manjak je, kako se navodi u izvješću, proizvod činjenice da se od uvoznika automobila naplaćuje naknada od 0,85 kuna po kilogramu vozila, a skupljačima autootpada isplaćuje prosječna naknada od 1,64 kune po kilogramu automobila!? Takve cijene, prema istome izvoru, određene su pripadajućim pravilnikom iz 2009. koji je donijelo Ministarstvo zaštite okoliša i prirode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo