Malo je stvari u Zagrebu koje toliko plastično demonstriraju svu nesposobnost gradske uprave, kao sljemenska žičara koja je zatvorena već duže od desetljeća. Tako je već nekoliko generacija djece krenulo u školu, a da se nikad nisu provozali žičarom "Sljeme".
Puštena u promet 27. srpnja 1963. žičara je neprekidno vozila sve do ove administracije gradonačelnika Bandića. Mnogi se još uvijek živo sjećaju skučenih kabina za četvoro i vožnje koja je trajala 23 minute.
Galerija
Bila je to najduža žičara u Europi
Dužine četiri kilometara, žičara je funkcionirala sa samo jednim pogonom te je bila najduža takva u Europi. Imala je 42 kabine koje je držala nosiva užad i 13 stupova visokih od 7 do 40 metara.
Gradonačelnik je obećao kako će na istoj toj trasi nastati nova, suvremenija žičara, no kada ćemo se građani zaista moći i provozati u toj žičari veliko je pitanje.
Pogleda na Suze svetog Lovre sa žičare
Sljemenska žičara
Ponude značajno premašuju prve procjene
Ovog je ljeta raspisan natječaj, a u utorak su otvorene ponude. Procijenjena vrijednost posla je 251 milijun kuna bez PDV-a, a kako piše tportal, stigle su tri ponude.
Jedna je ona Kamgrada i Tigra čija je ponuda teška 348 milijuna kuna bez PDV-a, najjeftiniju ponudu dala je tvrgka GIP Pionir - 300 milijuna kuna bez PDV-a, a najskuplja je ponuda ING-Grada - 388 milijuna kuna bez PDV-a.
U ovakvom pogledu Zagrepčani već dugo ne mogu uživati
Ovako je to izgledalo nekad...
Kumovi i USKOK
Tvrtka Tigra je u vlasništvu Milana Penave kojeg s Bandićem veže kumstvo, a ova je tvrtka bila predmet istrage USKOK-a u slučaju preplaćenih "zlatnih WC-a", kućice ZET-a te sanacije Velikog potoka na Črnomercu. GIP Pionir je pak, kako piše tportal, izgradio zgradu u Bužanovoj u kojoj gradonačelnik ima stan.
Gradonačelnik je ranije najavljivao kako će žičara biti gotova do 1. siječnja 2019., ali je taj rok kasnije produžio za još šest mjeseci. Na izgradnju će se dakle, ako se i ovi planovi ne pomaknu, čekati 12 i pol godina!
Ovako bi trebala izgledati kabina nove zagrebačke žičare.