Nakon nevremena koje je u subotu zahvatilo dijelove Hrvatske, kruzer u Zadru navodno je ispustio fekalije u more.
Sve je zabilježila snimka koju nam je poslao čitatelj. Prikazuje ogromni brod koji stiže na gat, a nakon toga u more pušta otpad.
"Vidio sam objavljenu snimku i u ovom trenutku ne mogu vam ništa konkretno reći. U ponedjeljak ćemo sve provjeriti i o tome izvijestiti javnost", za Zadarski.hr rekao je Željko Knežević, ravnatelj Lučke uprave Zadar.
Ravnatelj ne može vjerovati da bi otpadne vode iz kruzera mogle završiti u gradskoj luci. "U ovom trenutku za takvu tvrdnju ne postoji nijedan relevantan dokaz. Praksa ispuštanja otpadnih voda s kruzera u more na području luke donosi ogromne kazne i za kapetane takvih brodova i za kompanije. Nitko normalan ne bi se usudio tako nešto napraviti, niti negdje u kanalu između otoka, a kamo li u gradskoj luci. Osim toga vode koja se ispuštaju iz broda su do neke mjere kroz brodski sustav kemijski obrađene tako da nemaju onakvu smeđu boju kakva se vidi na snimci", pojasnio je Knežević.
"Jučer je Zadar pogodila tramuntana. Vidjeli ste što je napravila na rivi, kako je pobacala inventar ugostiteljima. Iz tog je smjera vjetrom i strujama u zadarsku luku stiglo dosta prljavštine. Moja je pretpostavka da je i ta prljavština koja se vidi na snimci ispod broda zapravo prljavština nanesena morem i vjetrom između krme i rive, a ne da je bilo ispuštanja crnog tanka. To je moje mišljenje, jer dokaze za druge tvrdnje nemam. Ako se pokaže da sam bio u krivu, javno ću se ispričati", dodao je ravnatelj.
Zadarski.hr još je prošle godine pisao o kaznama za pražnjenje tankova u more. Istina je da su propisane, no nadzor je loš. Puno toga ovisi o ekološkoj osviještenost kapetana.
S problemom se moguće boriti na razne načine. Na primjer, luka Gaženica ima fiksni uređaj koji prikuplja otpadne vode s kruzera. Za ostale tu je po potrebi koncesionar. Postoje tvrtke koje vozilima stižu na poziv agenta, prikupljaju taj otpad i dalje ga zbrinjavaju prema zakonu.