Različite tvrtke i organizacije uvijek traže načine da prošire svoj doseg. Umjesto televizijskog, novinskog ili drugog tiskanog oglašavanja, mnoge firme i druge organizacije odlučuju se za distribuciju različitih poklona za promociju. Prilikom odabira poslovnih poklona uvijek je važno osigurati da to nisu jeftini proizvodi koje bi primatelji brzo bacili u smeće. Odabrani pokloni trebaju poslužiti u različite svrhe. Čitajte dalje kako biste saznali više o raznim promotivnim proizvodima i kako oni poboljšavaju krajnji rezultat tvrtke ili branda.
Prilike u kojima se poslovni pokloni koriste ili dijele
Promotivne prilike - Promotivni napori su, kako
naziv govori, namijenjeni promicanju organizacije, proizvoda,
marke, usluge ili pojedinca. Prema rječniku, riječ promovirati
znači ‘unaprijediti napredak nečega, aktivno poticati ili
podržavati nešto’. Slično, promovirati znači dati publicitet
osobi, proizvodu, tvrtki ili organizaciji. Svrha ovog čina obično
je podizanje svijesti javnosti ili prodaje. Pokloni z promociju
mogu biti dostupni na poslovnom događaju ili sajmu, koje tvrtka
sponzorira.
Korporativni pokloni - Korporativni pokloni su
se razvijali s vremenom. Oni ovise o raspoloživom proračunu
potrošenom na njih. Korporativni pokloni obično su skuplji,
kvalitetniji i daju se za važnija priznanja. Ova vrsta
promotivnih proizvoda također može biti korisna za skretanje
pozornosti na tvrtku ili organizaciju. Prepoznavanje postignuća
zaposlenika, menadžmenta, pa čak i kupaca ili klijenata načini su
za koje ova vrsta proizvoda može biti korisna.
Poslovni pokloni - Poslovni proizvodi koji se
daju na poklon mogu pokriti širok raspon artikala. Oni se mogu
podijeliti kupcima na sajmu ili događaju u zajednici. Obično se
artikli personaliziraju s imenom, logotipom ili motom poduzeća
kako bi poslužili kao podsjetnik na tvrtku. Za svaku vrstu
poklona ove kategorije važno je da predmet bude dovoljno
dugotrajan i funkcionalan da zauzme mjesto od značaja kod
primatelja. Poslovni pokloni
su vrlo jeftin i prihvatljiv način promocije.
Posebne prigode ili blagdani -Kad se prepoznaju
uobičajene prigode darivanja, može se odabrati nešto drugačiji
proizvod. Proizvod može promovirati poslovanje ili biti estetski
ugodan, funkcionalan ili na drugi način drag primatelju. Neke
prigode darivanja vezane su za državne ili vjerske blagdane, ali
postoje i druge prigode vrijedne poklona. Pokloni za posebne
prigode mogu se markirati ili individualizirati ovisno o
prigodi.
Obrazovni pokloni - Neki pokloni služe
isključivo u obrazovne svrhe. To mogu biti pamfleti, brošure ili
drugi proizvodi namijenjeni obrazovanju ili poučavanju. Kao i kod
drugih artikala koji se koriste za promicanje posla, pojedinca
ili cilja, personalizacija ili brendiranje artikala čini ga još
učinkovitijim.
Prilikom odabira promotivnih proizvoda potrebno je uzeti u obzir
neke čimbenike
Funkcionalnost - Neki su proizvodi namijenjeni
korisnoj svrsi. Ako se odabere ova vrsta proizvoda, važno
je koristiti ga kako je predviđeno. Čak bi i sitni proizvodi
poput personalizirane šalice za kavu trebali biti nešto što će
primatelj moći koristiti. Proizvod treba dizajnirati tako da će
trajati u svrhu za koju je namijenjen. Šalica za kavu trebala bi
biti dovoljno velika da primi standardnu količinu kave, a
ukrasni elementi na njoj trebali bi biti dovoljno izdržljivi da
se šalica lako pere u perilici posuđa.
Estetika - Nisu svi pokloni privlačni izgledom,
ali bi trebali biti ukrasni, ako je to svrha poklona. Osim ako
dar nije zamišljen kao šala, proizvod mora biti dovoljno
privlačan, da ga primatelji s ponosom izlože na stolu, zidu ili
pultu.
Primatelji - Bez obzira na vrstu proizvoda koji
se daruje, treba ga odabrati imajući u vidu publiku primatelja.
Karakteristike po kojima se određena publika razlikuje od druge
uključuju dob, interese, lokaciju, a ponekad i druge čimbenike
poput obrazovanja i vremena darovanja. Uz potpuno personalizirane
poklone korisno je bolje upoznati primatelje i tako osigurati
da dobiju proizvod koji će biti najviše cijenjen.
Vrijeme darivanja - Vrijeme darivanja utjecat će
na razinu zahvalnosti primatelja. Poslovni poklon na temu Djeda
Božićnjaka neće interesirati primatelja koji upravo odlazi na
ljetovanje.
Lokacija - Ova značajka može se odnositi na dio
zemlje ili lokaciju osobe koja prima proizvod. Poklon vezan uz
posao možda neće biti zanimljiv za osobu koja dane provodi na
plaži ili planinari.
Proračun - Kako se mnoge tvrtke suočavaju s
financijskim izazovima, to može utjecati na vrstu i broj poklona
koje mogu darivati. Ipak, tvrtka koja cijeni svoje zaposlenike
želi uvijek pronaći način da ih nagradi kako bi potaknula
lojalnost i zadovoljstvo na poslu. Iako izjava "i sama misao je
vrijedna puno" može zvučati razumno, razmišljanje o odabiru
najboljih i najprikladnijih proizvoda za bilo koju skupinu
primatelja povećava učinkovitost proizvoda.
Gdje pronaći proizvode za darivanje?
Lokalno, većina manjih gradova možda neće nuditi veliki izbor za
promotivne mogućnosti. Dobivanje bilo kakvih proizvoda može biti
teško, pogotovo kada je u pitanju veći broj. Iako je podrška
lokalnim trgovcima važna, postoje pitanja prikladnosti, cijene,
količine i izbora, koja utječu na mjesto nabave darovnih
proizvoda.
Outleti za online kupovinu - U ovim vremenima društvene
udaljenosti i ograničene lokalne kupovine, pretraživanje putem
Interneta mjesto je izbora mnogih pojedinaca i tvrtki koji biraju
prezentacijske ili promotivne artikle. Pogled na internetske
zalihe pokazuje da postoji mnogo širi izbor različitih proizvoda.
Često su i cijene niže jer mnogi internetski trgovci nemaju
režijske troškove koji utječu na tradicionalna mjesta
trgovanja.
Logistika je pojednostavljena i poboljšana zbog tehnologije
praćenja pa nema potrebe brinuti o isporuci odabranih proizvoda.
Međutim, na lance opskrbe mogu utjecati brojni čimbenici, od
nedostatka radne snage do računalnih grešaka, pa je važno
razmotriti gdje i kako naručiti.