Proteklih godina rastao je broj privatnih iznajmljivača, no korona-kriza je napravila totalni zaokret pa preokrenula taj trend. Manje gostiju znači da je zarada manja, što je dovelo do povećanog broja odjavljenih apartmana. Koliko će ih se i hoće li se vratiti u redove iznajmljivača još je pitanje.
Oni koji su ostali kažu da se bore za svakog gosta. Premda gostiju još uvijek nemaju, iznajmljivači su počeli sa spremanjem i dotjerivanjem apartmana za turističku sezonu.
"Tu i tamo se vrte neki stari naši gosti. I to su sve naši, znači iz Hrvatske. Stranaca ne da nema nego niti na vidiku, upita nema, rezervacija nema", kazala je za RTL DanasFani Bošnjak, vlasnica apartmana.
Puno odjavljenih apartmana
Sve je stalo pa se velik broj iznajmljivača odlučio na odjavu apartmana.
"Na području Splitsko-dalmatinske županije u 2020. odjavljeno je 11 posto iznajmljivača, točnije 3266. Najviše od toga je na području grada Splita - 15 posto", ustvrdila je Stjepanka Marčić, voditeljica Odsjeka za turizam u Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Većina iznajmljivača koji su odustali od svog posla, prošle godine nisu imali niti jednog gosta, a istodobno su morali plaćati članarinu, porez i turističku pristojbu.
"Ti zahtjevi za odjavu išli su tijekom cijele godine, najviše tijekom prosinca, što nije ni čudno. Znamo kakva je sezona bila i da su lošije čak prošle urbane sredine, a malo bolje izolirane kuće za odmor", rekla je za RTL Danas Gordana Piteša, voditeljica Sekcije Zajednice obiteljskog turizma pri HGK - ŽK Split.
Oko 26.000 iznajmljivača trenutačno je aktivno u Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Više zvjezdica znači veću popunjenost
"Imamo preko 120.000 kreveta, od 160.000, u tri zvjezdice i mislim da je to oko 80 posto ukupnog privatnog smještaja. I oni su poslije četiri zvjezdice najviše popunjeni, a iza njih pet zvjezdica", kazao je Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.
I iznajmljivači su svjesni da veći broj zvjezdica uglavnom znači i bolju popunjenost. "Svake godine je novo ulaganje, nebitno što je to – posteljina, novi krevet, ne znam... Farbanje, bilo što. Znači uvijek se konstantno nešto ulaže", objašnjava vlasnica apartmana.
Jedino tako iznajmljivači mogu biti konkurentni na tržištu te gostu ponuditi najbolju vrijednost za plaćeno.